responsive site templates

Mutatunk egy ösvényt! II. rész
2021. március

"Go west" – Irány a Dunántúl legmagasabb pontja!

A „Mutatunk egy ösvényt!” sorozat egy útvonal ajánló. Futva, túrázva, négykézláb... bárhogy bejárhatod. Szintidő nincs, teljesítését igazolni nem szükséges, díjazás nem jár érte. (Csak az élmény )

INDULÁS/ÉRKEZÉS:

Velem, Rákóczi utca 75-tel szemben lévő parkoló (9726 Velem, Rákóczi utca 75.)
GPS: 47.345807, 16.490418

TÁVOK, SZINTEK:

33 km: 33 km / 1 347 m szintemelkedés
19 km: 18,5 km / 859 m szintemelkedés

ÚTVONALAK:

"Go west" 33 km

Az útvonal letölthető IDE KATTINTVA gpx formátumban, arra alkalmas Garmin készülékre pedig közvetlenül feltölthető IDE KATTINTVA.

Közepesen nehéz útvonal, számos oda-vissza kitérővel, Írott-kőnél egy rövid szakaszon határátkeléssel (kihagyható). Az útvonal végig az erdőben halad, lakott települést nem érint.

Miután leparkoltál, indulj el a Rákóczi Ferenc utcán észak-nyugat felé, amiről néhány méter múlva élesen balra fordulj a Kossuth Lajos útra, a K+ jelzésre. Egy kilométeren át kövesd a jelzést, majd az irányt megtartva, jobbra tartva éred el a P- jelzésű utat. Ezen haladj, majd térj le balra a P3 jelzés felé, amiről 500m után jobbra térj be a fák közé. Követve a PΩ jelzést, rövid mászás után eléred a Kalapos-kői-barlangot. Ugyanezen az útvonalon térj vissza a P3 jelzésre, ahol jobbra fordulva utad. A K- jelzés elérése előtt 40 méterrel térj be balra 50 métert és nézd meg a Széles-követ. Aztán a kéket elérve élesen fordulj jobbra követve a K- jelzést és figyeld a bal oldalon (kb 500m-re a kereszteződéstől) a Kalapos kőnél a PΩ jelzést. Erre letérve rövidesen megtalálod a Csalános-ereszt, a Limax-barlangot és az Antarktik-fülkét. Amerről jöttél, a PΩ-n térj vissza a K- jelzésre. Balra fordulva folytasd az utad és keresd ismét balra (kb 300m múlva) a KΩ jelzést, mely a Holler-barlang felé visz el, majd kanyarodik vissza a K- jelzésre. Innen rövidesen eléred a határsávot, melyen jobbra a Z- / K- jelzésen haladj tovább 2 kilométert, majd továbbra is a határsávot követve balra térj át a Z- / P- jelzésre. Hosszú, folyamatos, meredek emelkedő (kb 2km) után eléred az Írottkő pihenőhelyet, ahol balra fordulva már látszik a Dunántúl legmagasabb pontjára épült kilátó. 100 méterrel átlépve a határon pedig eléred magát az Írott-követ.. A pihenőhelyre visszaérve folytasd utad a Z- / K- jelzésen, az Írottkő tanösvényen a Hörmann-forrásig, majd haladj tovább a jelzésen. A Stájerházak után tarts jobbra a Z- jelzésen a murvás úton. Figyelj, mert az első balos kanyarban a jelzés letér a murvás útról be jobbra az erdőbe. Kövesd a Z- t a Szikla-forrás mellett, a Zeiger-nyergen át amíg el nem éred a K- jelzést. Itt balra fordulva rövidesen egy dózer útra érkezel. Ezen egyenesen haladva (tovább a Z- jelzésen) rövidesen eléred a Hét-forrás pihenőhelyet. Innen a K- jelzést kövesd tovább 3,2km-en keresztül. Figyelj amikor a K- jelzés eléri az aszfaltos utat! Csak 100m-t haladj rajta, majd élesen jobbra felfelé térj be a fák közé a K3 jelzésre. Ez az út vezet el az Óház-tető kilátóponthoz. Innen utad a K3, majd tovább egyenesen (enyhén balra) a K- jelzésen folytasd. A K- Z- elágazáshoz érve. Továbbra is a derékszögben jobbra lévő K- jelzést kövesd amíg el nem éred a Vörös-keresztet. Itt válaszd a K3 jelzést, mely felvisz a Kopasz-Kendig csúcsára az Időkép állomás adótornyáig. Innen fenyvesek és rétek közöt folytasd utad a K3 jelzésen hullámozva amíg el nem éred az aszfaltos utat. Ezen csak kb 100m-t haladj, majd térj be balra a fák közé a K+ jelzésre, ahonnan nem egész 2km múlva térj át balra a K-/ P- jelzésre. Figyelj, mert 200m múlva a K- és P- jelzés kettéágazik, neked az élesen balra kanyarodó P- útvonal kell. Ezen haladj a Szerdahelyi-patak átkelésig, majd a P- jelzésről letérve balra tartva haladj a jelöletlen úton a Kurta-völgy felé. Továbbhaladva eléred a K+ jelzést, melyen jobbra fordulva rövidesen megérkezel a Szent Vid kápolnához. A K+ jelzésen folytatva utad hamarosan visszaérsz Velemre a kiindulási pontra.

Mindegyik vízvételi lehetőség az útvonalon természetes forrás, ámde iható vízű. Ennek ellenére javasoljuk, hogy az egész útvonalra elegendő folyadékkal vágj neki az útnak!

1,6 km – Szent-kút
10,7 km – Hörmann-forrás (felirat ellenére iható)
17,5 km – Hétforrás
31,5 km – Szent-kút

"Go west" 19 km

Miután leparkoltál, indulj el a Rákóczi Ferenc utcán észak-nyugat felé, amiről néhány méter múlva élesen balra fordulj a Kossuth Lajos útra, a K+ jelzésre. Egy kilométeren át kövesd a jelzést, majd az irányt megtartva, jobbra tartva éred el a P- jelzésű utat. Ezen haladj, majd térj le balra a P3 jelzés felé, amiről 500m után jobbra térj be a fák közé. Követve a PΩ jelzést, rövid mászás után eléred a Kalapos-kői-barlangot. Ugyanezen az útvonalon térj vissza a P3 jelzésre, ahol jobbra fordulva folytasd utad. A K- jelzés elérése előtt 40 méterrel térj be balra 50 métert és nézd meg a Széles-követ. Aztán a kéket elérve élesen fordulj jobbra, követve a K- jelzést és figyeld a bal oldalon (kb 500m-re a kereszteződéstől) a Kalapos kőnél a PΩ jelzést. Erre letérve rövidesen megtalálod a Csalános-ereszt, a Limax-barlangot és az Antarktik-fülkét. Amerről jöttél, a PΩ-n térj vissza a K- jelzésre. Balra fordulva folytasd az utad és keresd ismét balra (kb 300m múlva) a KΩ jelzést, mely a Holler-barlang felé visz el, majd kanyarodik vissza a K- jelzésre. Innen rövidesen eléred a határsávot, melyen jobbra a Z- / K- jelzésen haladj tovább 2 kilométert, majd továbbra is a határsávot követve balra térj át a Z- / P- jelzésre. Hosszú, folyamatos, meredek emelkedő (kb 2km) után eléred az Írottkő pihenőhelyet, ahol balra fordulva már látszik a Dunántúl legmagasabb pontjára épült kilátó. 100 méterrel átlépve a határon pedig eléred magát az Írott-követ A pihenőhelyre visszaérve folytasd utad a Z- / K- jelzésen, az Írottkő tanösvényen az aszfaltos útig. Innen 100m-re található a Hörmann-forrás amelyet érdemes meglátogatni. Majd visszatérve ugyanezen a 100m-en az aszfalton balra, a K+ jelzést követve haladj tovább és kövesd a jelzést jobbra letérve az aszfaltros útról az erdőbe. Nem egész 2km múlva térj át balra a K-/ P- jelzésre. Figyelj, mert 200m múlva a K- és P- jelzés kettéágazik, neked az élesen balra kanyarodó P- útvonal kell. Ezen haladj a Szerdahelyi-patak átkelésig, majd a P- jelzésről letérve balra tartva haladj a jelöletlen úton a Kurta-völgy felé. Továbbhaladva eléred a K+ jelzést, melyen jobbra fordulva rövidesen megérkezel a Szent Vid kápolnához. A K+ jelzésen folytatva utad hamarosan visszaérsz Velemre a kiindulási pontra.

1,6 km – Szent-kút
10,7 km – Hörmann-forrás (felirat ellenére iható)
17 km – Szent-kút

INFO:

A „Mutatunk egy ösvényt!” sorozat egy útvonal ajanló. Teljesítését igazolni nem szükséges, díjazás nem jár érte. (Csak az élmény )

• Védd az erdőt! Utad során ne térj le az ösvényekről, ne szemetelj!
  • Válassz felkészültségednek, erőnlétednek, technikai tudásodnak megfelelő útvonalat!
  • Fogadd el, hogy az általunk ajánlott útvonalakon saját felelősségedre indulsz!
  • Mindig tájékozódj előre a térségben várható időjárásról, erdőlátogatási tilalmakról, vadászatokról!
  • Gondoskodj magadnak megfelelő ellátásról, ruházatról, felszerelésről!
A trailrun.hu nem vállal semmilyen felelősséget az útvonal teljesítése közben történt balesetekért, anyagi károkért.

KAPCSOLAT

Erdei András
e-mail: info@trailrun.hu
tel: 06/70-389-1714
Ha szeretnél nekünk üzenni, vagy bármilyen kérdésed van, írhatsz nekünk itt is: