responsive site templates

Mutatunk egy ösvényt! III. rész
2021. április

Ingókövek nyomában a Velencei-hegységben

A „Mutatunk egy ösvényt!” sorozat egy útvonal ajánló. Futva, túrázva, négykézláb... bárhogy bejárhatod. Szintidő nincs, teljesítését igazolni nem szükséges, díjazás nem jár érte. (Csak az élmény )

INDULÁS/ÉRKEZÉS:

Pákozd, Bella-tó parkoló (8095 Pákozd, Rákóczi út)
GPS: 47.22211, 18.53646

TÁVOK, SZINTEK:

14 km: 14,3 km / 339 m szintemelkedés
29 km: 29,3 km / 870 m szintemelkedés

ÚTVONALAK:

14 km

Az útvonal letölthető IDE KATTINTVA gpx formátumban, arra alkalmas Garmin készülékre pedig közvetlenül feltölthető IDE KATTINTVA.

Könnyű terep, néhány jelöletlen ösvény

Miután leparkoltál, a Bella-tó partján a parkolóban, a településtől távolodva indulj el a murvás úton. Pár méter múlva, az Y kereszteződésben válaszd a bal oldali utat és haladj tovább a Z+ jelzésen. Elérve a pihenőházat az út bal oldalán, fordulj balra egy jelöletlen, ámde széles útra. Figyeld a tracket! Jelöletlen szakasz következik. Tarts balra ezen a széles úton, amíg el nem éred a Sárkánydombot. Itt válaszd jobbról a 2. ösvényt. Amiről kb 300m után fordulj jobbra a Tompos-hegy felé. A hegytetőről jobbra levezető ösvény a Z- jelzést éri majd el. Ezen a szakaszon különösen figyeld a tracket. Elérve a Z- jelzést fordulj jobbra egy jelöletlen dózer útra, majd elérve a Z+ ösvényt, balra térj rá át. Ha elérted a Z- jelzést jobbra haladj tovább rajta. 500m múlva térj le jobbra egy széles, jelöletlen ösvényre, melyről majd balra térj át a Z- jelzésre, mely egy ingókő mellett visz el, majd eléri a Pogány-követ. Az Y elágazásnál válaszd a jobb oldali ösvényt, a Z3-at. Melyen haladva hamarosan eléred a S3 jelzést. Ezen először egyenesen haladj tovább, majd nézd meg a csodálatos Pandúr-követ. Fordulj vissza és menj 200 métert Z3 S3 elágazáshoz, ahol fordulj jobbra a S3 jelzésre. Kb 200m múlva, a Kocka-kőnél szemben, egyenesen menj fel a gerincre és fordulj balra a jelöletlen ösvényre. Figyeld a tracket! Jelöletlen szakasz következik. Pár méter után fordulj jobbra és kövesd ezt az ösvényt az Y kereszteződésig, ahol válaszd a jobb oldali széles utat. Figyelj! 100m után térj le balra a bokrok közé. Ennek a szakasznak az elején különösen figyeld a tracket. Az ösvény nem túl jól látható az első 150m-en. Majd egy füves mezőre ér, amin áthaladva szemben betér a fák közé. Itt már teljesen jól követhető. A fák közt, ezen a széles úton haladj tovább amíg eléred a merőleges ösvényt. Itt tarts jobbra. 1km után ismét kereszteződéshez érve jobbra fordulj, majd 100m után térj be balra az Ivánka László emlékkereszthez, majd vissza az előbb elhagyott útra. Haladj tovább ezen a széles úton amíg el nem éred a kerítést, ahol jobbra tarts a kerítés mentén. Ezen az úton rövidesen eléred a P+ jelzést. Élesen jobbra fordulva folytasd az utad a P+ jelzésen, majd kb 200 méter múlva fordulj balra a S- jelzésre. Ezt kövesd balra tartva. Majd térj le jobbra, majd jobbra fel a zöld tölgyfalevél tanösvényre, mely elvisz a Gomba-kőhöz. A kőtől térj vissza a S- jelzésre, és szinte azonnal térj le róla jobbra, ismét a zöld tölgyfalevél irányába. Ezen az úton a P+ jelzést elérve fordulj jobbra és kövesd a Z- jelzést, mely visszavisz a Bella-tó partjára.

29 km

Könnyű terep, több jelöletlen ösvény

Miután leparkoltál, a Bella-tó partján a parkolóban, a településtől távolodva indulj el a murvás úton. Pár méter múlva, az Y kereszteződésben válaszd a bal oldali utat és haladj tovább a Z+ jelzésen. Elérve a pihenőházat az út bal oldalán, fordulj balra egy jelöletlen, ámde széles útra. Figyeld a tracket! Jelöletlen szakasz következik. Tarts balra ezen a széles úton, amíg el nem éred a Sárkánydombot. Itt válaszd jobbról a 2. ösvényt. Amiről kb 300m után fordulj jobbra a Tompos-hegy felé. A hegytetőről jobbra levezető ösvény a Z- jelzést éri majd el. Ezen a szakaszon különösen figyeld a tracket. Elérve a Z- jelzést fordulj jobbra egy jelöletlen dózer útra, majd elérve a Z+ ösvényt, balra térj rá át. Ha elérted a Z- jelzést jobbra haladj tovább rajta. 500m múlva térj le jobbra egy széles, jelöletlen ösvényre, melyről majd balra térj át a Z- jelzésre, mely a egy ingókő mellett visz el, majd eléri a Pogány-követ. Az Y elágazásnál válaszd a jobb oldali ösvényt, a Z3-at. Melyen haladva hamarosan eléred a S3 jelzést. Ezen először egyenesen haladj tovább, majd nézd meg a csodálatos Pandúr-követ. Fordulj vissza és menj 200 métert a Z3 S3 elágazáshoz, ahol fordulj jobbra a S3 jelzésre. Kb 200m múlva, a Kocka kőnél szemben, egyenesen menj fel a gerincre és fordulj balra a jelöletlen ösvényre. Figyeld a tracket! Jelöletlen szakasz következik. Pár méter után fordulj jobbra és kövesd ezt az utat az Y kereszteződésig ahol válaszd a jobb oldali széles utat. Figyelj! 100m után térj le balra a bokrok közé. Ennek a szakasznak az elején különösen figyeld a tracket. Az ösvény nem túl jól látható az első 150m-en. Majd egy füves mezőre ér, amin áthaladva szemben betér a fák közé. Itt már teljesen jól követhető. A fák közt, ezen a széles úton haladj tovább amíg eléred a merőleges ösvényt. Itt tarts jobbra. 1km után ismét kereszteződéshez érve jobbra fordulj, majd 100m után térj be balra az Ivánka László emlékkereszthez, majd vissza az előbb elhagyott útra. Haladj tovább ezen a széles úton amíg el nem éred a kerítést, ahol jobbra tarts a kerítés mentén. Ezen az úton rövidesen eléred a P+ jelzést. Ezen haladj tovább egyenesen, majd 1300m múlva térj át a PO jelzésre jobbra ami elvisz egy patakhoz. Itt átkelve, válaszd a P3 jelzést, szemben egyenesen felfelé. Ha elérted, haladj tovább a kerítés mellett, ami a jobb oldalon van és az utolsó kerítés oszlop után térj be jobbra a kis ösvényre a Csúcsos-hegyig, majd térj vissza a P3 jelzésre. Folytasd utad a P3 jelzésen jobbra a Z- jelzésig. Itt balra fordulva haladj tovább, majd válaszd újra a P3 jelzést amíg el nem éred a P3 PO elágazást. Itt a PO-t válaszd a Borjú-forrás felé. Hamarosan eléred a sukorói Borjúvölgy utcát. Az első utcába térj be balra, mely átvisz a Z+ jelzésre, melyet jobbra kövess. Az utca tetején vízvételi lehetőség van (pingált nyomóskút) Innen kövesd a S4 jelzést a templom és a Főtér mellett (söröző és ABC) a Fő utcán, melyről balra az Öreg utcára, majd ismét balra, a Művelődési háznál a Nadapi utcára, a S+ jelzésre fordulj. A Nadapi utcán 200m után térj be jobbra egy jelöletlen ösvényre. Figyeld a tracket! Több rövidebb jelöletlen szakasz következik. A Gyapjaszsák ingókő mögötti villanyoszlopon megtalálod a zöld tölgy tanösvény jelzését. Ezt követve hamarosan eléred az Olasz kőfejtő hatalmas szikláit, melyet jobbról kerülj. Az út egy merőlegesen haladó ösvénybe fut bele. Itt fordulj majd balra. Elérve a S+ jelzést, jobbra haladj tovább rajta. Az út az aszfaltos kerékpárút mellett halad. Keresztezd a kerékpárutat és a jól látható jelöletlen ösvényen térj be újra az erdőbe. Figyeld a tracket! Jelöletlen szakasz következik. Ezen az úton 1,2km múlva eléred a P- jelzést, amin balra haladj tovább 1,4km-t. Itt figyelj! Jobbra térj rá egy jelöletlen ösvényre és haladj tovább felfelé, amíg el nem érsz egy nagyon rövid aszfaltos szakaszt. Ezen az úton balra fordulj és haladj tovább rajta. Elérve a S- P3 jelzést válaszd szembe egyenesen a P3-at, mely elvezet a Likas-kőhöz. Majd a kőtől haladj visszafelé 100m-t ugyanezen az ösvényen majd térj le jobbra egy meredek jelöletlen útra, mely a P- jelzésbe fut bele. Ezen haladj tovább jobbra 4km-en keresztül a Bodza-völgyben, majd egy szántóföld mellett. A kerítést elérve, merőlegesen fordulj jobbra egy jelöletlen ösvényre, ezt kövesd a szántóföldek közt. Haladj át a lovardán, amíg el nem éred az első aszfaltos utcát (Abajka utca). Ezen haladj jobbra az erdő felé, majd folytasd az utat tovább a S- jelzésig. Itt fordulj balra a jelzésen és haladj rajta 300m-t. Majd térj le jobbra, majd jobbra fel a zöld tölgyfalevél tanösvényre, mely elvisz a Gomba-kőhöz. A kőtől térj vissza a S- jelzésre, és szinte azonnal térj le róla jobbra ismét a zöld tölgyfalevél irányába. Ezen az úton a P+ jelzést elérve fordulj jobbra és kövesd a Z- jelzést, mely visszavisz a Bella-tó partjára.

INFO:

• Védd az erdőt! Utad során ne térj le az ösvényekről, ne szemetelj!
  • Válassz felkészültségednek, erőnlétednek, technikai tudásodnak megfelelő útvonalat!
  • Fogadd el, hogy az általunk ajánlott útvonalakon saját felelősségedre indulsz!
  • Mindig tájékozódj előre a térségben várható időjárásról, erdőlátogatási tilalmakról, vadászatokról!
  • Gondoskodj magadnak megfelelő ellátásról, ruházatról, felszerelésről!
A trailrun.hu nem vállal semmilyen felelősséget az útvonal teljesítése közben történt balesetekért, anyagi károkért.

KAPCSOLAT

Erdei András
e-mail: info@trailrun.hu
tel: 06/70-389-1714
Ha szeretnél nekünk üzenni, vagy bármilyen kérdésed van, írhatsz nekünk itt is: