responsive site templates

Mutatunk egy ösvényt! V. rész
2021. június

Közép-mecseki őrjárat

A „Mutatunk egy ösvényt!” sorozat egy útvonal ajánló. Futva, túrázva, négykézláb... bárhogy bejárhatod. Szintidő nincs, teljesítését igazolni nem szükséges, díjazás nem jár érte. (Csak az élmény )

INDULÁS/ÉRKEZÉS:

Pécs, Misina tető, TV torony parkoló (Pécs, Misina tető, 7635)
GPS: 46.0994843, 18.2205819

TÁVOK, SZINTEK:

31 km: 31,2 km / 897 m szintemelkedés
14 km: 14,4 km / 342 m szintemelkedés

ÚTVONALAK:

14 km

Az útvonal letölthető IDE KATTINTVA gpx formátumban, arra alkalmas Garmin készülékre pedig közvetlenül feltölthető IDE KATTINTVA.

Könnyű terep

Miután leparkoltál a TV torony alatti parkolóban, haladj néhány száz méteren át az aszfalt úton, majd térj be balra a P3 jelzésre. Ezt kövesd a szerpentinen lefelé a műútig, melyen áthaladva válaszd jobbra a P- jelzést. Ez egy szép, jól gondozott ösvény, mely egészen a Remete-rétig visz el. A réten kerüld meg a játékokat, az esőbeállót, majd jobbra (az irányító táblánál a Sós-hegy felé mutató nyilat figyeld) térj be a Z+ útra. Ezt kövesd 1 km-en keresztül, majd fordulj jobbra a Z3 jelzésre, melyen 200m múlva eléred a Sós-hegyi kilátót. Innen folytasd az utad ezen a jelzésed a Lapisi keresztig, ahol át kell kelned ismét a műúton, hogy folytathasd utad a Z3 majd a P3 jelzésen. A P3 jelzést követve éred el a Tubes-en található kilátóhelyet. Innen a S- jelzésen haladva, majd a S3-ra áttérve nemsokára a Kis-Tubesi kilátóhoz érsz. Innen 300m-en át kövesd a S- jelzést, majd térj át élesen balra a SC jelzésre, a Rotáry útra. Maradj ezen az úton 1,7 km-en át, majd térj le jobbra egy jelöletlen útra, mely néhány méter múlva becsatlakozik a S+ jelzésbe. Ezt kövesd jobbra. 100m múlva eléred a műutat. Haladj rajta jobbra 200m-t és térj be jobbra az erdőbe. Kövesd továbbra is a S+ jelzést, amíg a S+ S3 kereszteződéshez érsz. Itt egyenesen folytatva utad, válaszd a jobb oldali S3 ösvényt, melyen haladva eléred a S- utat, amin balra fordulva néhány méteren belül visszaérsz a TV torony lábához és a parkolóhoz.

31 km

Könnyű terep, patakátkelésekkel

Miután leparkoltál a TV torony alatti parkolóban, haladj néhány száz méteren át az aszfalt úton, majd térj be balra a P3 jelzésre. Ezt kövesd a szerpentinen lefelé a műútig, melyen áthaladva válaszd jobbra a P- jelzést. Ez egy szép, jól gondozott ösvény, mely egészen a Remete-rétig visz el. A réten kerüld meg a játékokat, az esőbeállót, majd jobbra (az irányító táblánál a Sós-hegy felé mutató nyilat figyeld) térj be a Z+ útra. Ezt kövesd 1 km-en keresztül, majd fordulj jobbra a Z3 jelzésre, melyen 200m múlva eléred a Sós-hegyi kilátót. Innen folytasd az utad ezen a jelzésed a Lapisi keresztig, ahol át kell kelned ismét a műúton, hogy folytathasd utad a Z3 majd a P3 jelzésen. A P3 jelzést követve éred el a Tubes-en található kilátóhelyet. Innen a S- jelzésen haladva, majd a S3-ra áttérve nemsokára a Kis-Tubesi kilátóhoz érsz. Innen 300m-en át kövesd a S- jelzést, majd térj át élesen balra a SC jelzésre, a Rotáry útra. Maradj ezen az úton 1,7 km-en át, majd térj le jobbra egy jelöletlen útra, mely néhány méter múlva becsatlakozik a S+ jelzésbe. Ezt kövesd jobbra. 100m múlva eléred a műutat. Haladj rajta jobbra 200m-t és térj be jobbra az erdőbe. Kövesd továbbra is a S+ jelzést, amíg a S+ SO kereszteződéshez, és információs táblához érsz. Itt fordulj élesen balra a SO jelzésre. Ezt kövesd, amíg el nem éred a Z+ jelzést, ahol a bal oldali ösvényen haladj tovább. Ez az út egy nagy kereszteződésbe ér bele a Rábay-fánál. Balra kanyarodva, a P- jelzésen haladj. 1,5km múlva eléred az első forrásokat és vízeséseket. Hallani fogod a hangjukat. A Nagy-mély-völgyben haladj a P- jelzésen, a patak mentén, amíg egy kereszteződéshez érsz, ahol térj át jobbra a Z- ra. Haladj rajta 1km-t, majd a kereszteződésnél fordulj jobbra a P+ jelzésen. 300m múlva eléred a Melegmányi mésztufa lépcsőt, mely esős időszakban vízlépcső is. Itt a pihenőhelyen, padokat, kiépített tűzrakóhelyet is találsz. Ugyanezen az úton térj vissza a Z- jelzésre, amin jobbra fordulva haladj tovább, a páfrányoson keresztül 400m-t majd jobbra térj be a Barátság-forráshoz. Ide kis fa híd és szép lépcsősor visz el. Majd ugyanezen a rövid úton térj vissza a Z- jelzésre, amin jobbra fordulva haladj tovább a Tripammer-fáig. A pihenőhelynél válaszd egyenesen tovább a K- jelzést, mely egy jelöletlen ösvényben folytatódik és egy mezőn át visz el a műútig. Ezen kelj át és folytasd utad a Z+ jelzésen a fák közt kanyarogva. 3,8km múlva térj le a Z+ jelzésről balra, egy jelöletlen ösvényre, melyen 100m múlva eléred a P+ jelzést. Előbb fordulj jobbra, hogy meglátogathasd a Kantavári-forrást, majd térj vissza a jelöletlen ösvény kereszteződéséhez és folytasd az utad a P+ jelzésű ösvényen. 1,5 km múlva térj le jobbra egy jelöletlen szakaszra, mely a sípálya aljáig visz. Itt válaszd a Z+ jelzést jobbra a Hidegkúti forrás felé. Majd balra fordulva haladj át keresztben a sípályán, hogy majd jobbra felmehess rajta 200m-t, ahol eléred a S+ jelzést. Ezt kövesd jobbra a Hóvirág-völgyön át 600m-en keresztül, majd fordulj élesen balra a S3 jelzésre melyen haladva eléred a S- utat, amin balra fordulva néhány méteren belül visszaérsz a TV torony lábához és a parkolóhoz.

INFO:

• Védd az erdőt! Utad során ne térj le az ösvényekről, ne szemetelj!
  • Válassz felkészültségednek, erőnlétednek, technikai tudásodnak megfelelő útvonalat!
  • Fogadd el, hogy az általunk ajánlott útvonalakon saját felelősségedre indulsz!
  • Mindig tájékozódj előre a térségben várható időjárásról, erdőlátogatási tilalmakról, vadászatokról!
  • Gondoskodj magadnak megfelelő ellátásról, ruházatról, felszerelésről!
A trailrun.hu nem vállal semmilyen felelősséget az útvonal teljesítése közben történt balesetekért, anyagi károkért.

KAPCSOLAT

Erdei András
e-mail: info@trailrun.hu
tel: 06/20-312-0554
Ha szeretnél nekünk üzenni, vagy bármilyen kérdésed van, írhatsz nekünk itt is: