responsive site templates

Mutatunk egy ösvényt! VII. rész
2021. augusztus

Balatoni hullámok

A „Mutatunk egy ösvényt!” sorozat egy útvonal ajánló. Futva, túrázva, négykézláb... bárhogy bejárhatod. Szintidő nincs, teljesítését igazolni nem szükséges, díjazás nem jár érte. (Csak az élmény )

INDULÁS/ÉRKEZÉS:

Gyenesdiás, Nagymező Parkoló (Gyenesdiás, Nagymező parkoló, 8315 Magyarország)
GPS: 46.78339366961408, 17.295267573638355

TÁVOK, SZINTEK:

15 km: 14,6 km / 512 m szintemelkedés
25 km: 25,4 km / 808 m szintemelkedés

ÚTVONALAK:

15 km

Az útvonal letölthető IDE KATTINTVA gpx formátumban, arra alkalmas Garmin készülékre pedig közvetlenül feltölthető IDE KATTINTVA.

Néhol technikás, nehezebb terep. Az útvonalban jelöletlen, ritkán járt ösvények is helyt kaptak.

Miután leparkoltál a Nagymező parkolójában, indulj el a mező felé. Szinte rögtön jobbra már látható is a K3 meredek, köves ösvénye, amely a Varsás-hegyre, a Festetics-kilátóhoz vezet. Miután kigyönyörködted magad a kilátásban, a kilátó mögötti ösvényen kerüld meg a hegyet, majd térj vissza K3 jelzésre, amely beletorkollik (tarts balra) a K- jelzésbe, amely visszavisz a Nagymezőre. A rétre érve, a játszótér mellett fordulj jobbra a murvás útra. Ezen haladj 300m-en keresztül, majd fordulj balra az első lehetőségnél. Ezen a meredek útvonalon haladj 200 métert, majd térj ki jobbra, hogy megcsodálhasd a Balatont és az elhagyott gyenesdiási kőfejtő maradványait. Ugyanezen az úton térj vissza a meredek ösvényre, melyet még kövess jobbra, majd fordulj jobbra és a kőbánya felett haladj a jelöletlen ösvényen 500 métert. Egy rövid jobbos kitérővel ismét kilátásod lesz a kőbányára. Térj vissza az ösvényre és haladj a S- jelzésig 100m-t, majd élesen balra fordulva kövesd a S- útvonalat 400m hosszan, amíg el nem éred a jobbra lévő Vadlánlik kereszteződést, melyet tábla is jelez. Térj be jobbra és a PΩ jelzést követve ereszkedj le a Vadlány-barlanghoz, a Vadlánlikhoz. Majd ugyanezen az útvonalon térj vissza a S- jelzésre és kövesd azt jobbra 2,6km-en keresztül. Figyelj! Jelöletlen, a térképeken sem jelölt szakasz következik! Ennél a pontnál térj le a S- ösvényről jobbra. A néhány lépésig csak egy nyomsávos, de jól következő ösvény hamarosan széles úttá bővül. Ezt kövesd, amíg el nem éred a murvás utat. Ezen haladj tovább balra. A murvás, jelöletlen ösvény elvisz a P-/S- jelzésig. Erre térj át jobbra majd kövesd a P- és S- ösvény találkozásáig, Itt válaszd a S- jelzést a Pető-hegy felé, majd 100m múlva térj be balra a S3 jelzésre, mely elvisz a Berzsenyi-kilátóhoz. A kilátótól balra tartva, a murvás ösvényen térj vissza a S- jelzésre. Ezt kövesd 2,4km-en át a Z+ kereszteződésig. Térj át jobbra a Z+ jelzésre Pad-kő felé, melyet tábla is jelez. 300m múlva fordulj balra a Z3ra és a 300m hosszú, meredek emelkedő végén eléred Padkűi kilátót. A Z3 jelzésen haladj tovább a Z- jelzésig. A kereszteződésben fordulj jobbra Büdöskút felé. A pihenőnél tarts balra lefelé a P- jelzésen. Ezt kövesd a 4,5km-en át a S- jelzésig, ahol jobbra fordulj és végig tarts egyenesen a széles murvás úton, amíg el nem éred az aszfaltos utat és a parkolót.

25 km

Miután leparkoltál a Nagymező parkolójában, indulj el a mező felé. Szinte rögtön jobbra már látható is a K3 meredek, köves ösvénye, amely a Varsás-hegyre, a Festetics-kilátóhoz vezet. Miután kigyönyörködted magad a kilátásban, a kilátó mögötti ösvényen kerüld meg a hegyet, majd térj vissza K3 jelzésre, amely beletorkollik (tarts balra) a K- jelzésbe, amely visszavisz a Nagymezőre. A rétre érve, a játszótér mellett fordulj jobbra a murvás útra. Ezen haladj 300m-en keresztül, majd fordulj balra az első lehetőségnél. Ezen a meredek útvonalon haladj 200 métert, majd térj ki jobbra, hogy megcsodálhasd a Balatont és az elhagyott gyenesdiási kőfejtő maradványait. Ugyanezen az úton térj vissza a meredek ösvényre, melyet még kövess jobbra, majd fordulj jobbra és a kőbánya felett haladj a jelöletlen ösvényen 500 métert. Egy rövid jobbos kitérővel ismét kilátásod lesz a kőbányára. Térj vissza az ösvényre és haladj a S- jelzésig 100m-t, majd élesen balra fordulva kövesd a S- útvonalat 400m hosszan, amíg el nem éred a jobbra lévő Vadlánlik kereszteződést, melyet tábla is jelez. Térj be jobbra és a PΩ jelzést követve ereszkedj le a Vadlány-barlanghoz, a Vadlánlikhoz. Majd ugyanezen az útvonalon térj vissza a S- jelzésre és kövesd azt 2,6km-en keresztül. Figyelj! Jelöletlen, a térképeken sem jelölt szakasz következik! Ennél a pontnál térj le a S- ösvényről jobbra. A néhány lépésig csak egy nyomsávos, de jól következő ösvény hamarosan széles úttá bővül. Ezt kövesd, amíg el nem éred a murvás utat. Ezen haladj tovább balra. A murvás, jelöletlen ösvény elvisz a P-/S- jelzésig. Erre térj át jobbra majd kövesd a P- és S- ösvény találkozásáig, Itt válaszd a S- jelzést a Pető-hegy felé, majd 100m múlva térj be balra a S3 jelzésre, mely elvisz a Berzsenyi-kilátóhoz. A kilátótól balra tartva, a murvás ösvényen térj vissza a S- jelzésre. Ezt kövesd 2,4km-en át a Z+ kereszteződésig. Térj át jobbra a Z+ jelzésre Pad-kő felé, melyet tábla is jelez. 300m múlva fordulj balra a Z3ra és a 300m hosszú, meredek emelkedő végén eléred Padkűi kilátót. A Z3 jelzésen haladj tovább a Z- jelzésig. A kereszteződésben fordulj jobbra Büdöskút felé. A pihenőhelyet elhagyva haladj tovább egyenesen a murvás úton, a tanösvényen. Ezt kövesd 1,1km-en át. Majd térj le jobbra egy jelöletlen ösvényre, mely 400m után eléri a P+ jelzést. Fordulj balra és kövesd ezt az utat, mely hamarosan beletorkollik a Z- jelzésű ösvénybe. 800m múlva figyelj! A jelzés letér a széles útról balra, és a ZO jelzéssel kiegészülve ereszkedik le a Szent Miklós-forráshoz. (Vízvételi lehetőség!) A forrástól a ZO jelzést követve, 100m múlva a völgy másik oldalán az ösvény eléri a Z+ jelzést. Ezen jobbra haladj tovább 3,2km-t, majd térj át élesen balra a Z3 jelzésre. Erős, meredek mászás következik a Láz-hegyi kilátóhoz. Innen a tanösvény jelzésén folytasd az utad a büdöskúti elágazáshoz. Itt most tarts jobbra lefelé a P- jelzésen. Ezt kövesd a 4,5km-en át a S- jelzésig, ahol jobbra fordulj és végig tarts egyenesen a murvás úton, amíg el nem éred az aszfaltos utat és a parkolót.

INFO:

• Védd az erdőt! Utad során ne térj le az ösvényekről, ne szemetelj!
  • Válassz felkészültségednek, erőnlétednek, technikai tudásodnak megfelelő útvonalat!
  • Fogadd el, hogy az általunk ajánlott útvonalakon saját felelősségedre indulsz!
  • Mindig tájékozódj előre a térségben várható időjárásról, erdőlátogatási tilalmakról, vadászatokról!
  • Gondoskodj magadnak megfelelő ellátásról, ruházatról, felszerelésről!
A trailrun.hu nem vállal semmilyen felelősséget az útvonal teljesítése közben történt balesetekért, anyagi károkért.

KAPCSOLAT

Erdei András
e-mail: info@trailrun.hu
tel: 06/20-312-0554
Ha szeretnél nekünk üzenni, vagy bármilyen kérdésed van, írhatsz nekünk itt is: