responsive site templates

Mutatunk egy ösvényt! VIII. rész
2021. szeptember

Úttalan utakon a Bükk 900-as csúcsaihoz

A „Mutatunk egy ösvényt!” sorozat egy útvonal ajánló. Futva, túrázva, négykézláb... bárhogy bejárhatod. Szintidő nincs, teljesítését igazolni nem szükséges, díjazás nem jár érte. (Csak az élmény )

PARKOLÁS:

Bánkút fenti parkoló:
GPS: 48.09854897962616, 20.48131814531506

Bánkút lenti parkoló:
GPS: 48.09796500695965, 20.48226228290314

Az indulás/érkezési pont a parkolóktól kb. 300m távolságra található.

INDULÁS/ÉRKEZÉS:

Bánkút, Bánkút Síklub Turistaszálló (Nagyvisnyó, Bánkút Síklub Turistaszálló)
GPS: 48.0999160425241, 20.483954740356314

TÁVOK, SZINTEK:

24 km: 24,1 km / 1410 m szintemelkedés

ÚTVONAL:

Bükk - Bánkút 24 km

Az útvonal letölthető IDE KATTINTVA gpx formátumban, arra alkalmas Garmin készülékre pedig közvetlenül feltölthető IDE KATTINTVA.

A „Bükk 900 online” (https://www.bukk900-online.hu/ ) avagy a „Bükk 900-as csúcsai” összes csúcsát érintő útvonal.
Nehéz, technikás terep. Az útvonal sok helyen letér az ösvényekről, jelölt utat alig érint.
Gondoskodj megfelelő térképről, navigációról.
Figyelj! A táv, a terepviszonyok változása, út nélküli szakaszok teljesítése miatt a megadottól eltérő lehet!

Miután leparkoltál a felső vagy az alsó parkolóban, kb 300m sétával éred el a rajt helyszínét, a Bánkút Síklub Turistaszállót. Innen a parkoló felé indulj vissza, majd a S- jelzésen haladj néhány métert. Figyeld a tracket! Jelöletlen szakasz következik! A jelzés balra fordul, de egyenesen haladj tovább a kitaposott ösvényen 300m-t, majd térj be jobbra az erdőbe és a fák közt toronyiránt vágj át a Z- jelzésre. Ezt kövesd az 1. csúcsig, a Bálványig. Majd válaszd a balra lévő ösvényt és azt kövesd a S- jelzésig 700m-en át. A S- jelzésen jobbra tartva kövesd az utat 300m-ig. Figyelj, a jelzés jobbra tart, te válaszd a bal oldali ösvényt, ami átvezet a K- útra. Ezen haladj tovább a Faktor-rét felé jobbra. A Faktor-réti Madonnánál vágj át a rét felé, majd pár méterig kövesd a S+ jelzést jobbra. Figyeld a tracket! Jelöletlen és kitaposott út nélküli szakasz következik! A tracket követve, toronyirányt mássz fel a 2. csúcsra, a Fodor-hegyre. Majd ereszkedj le róla, előbb a S+ majd a S- ösvényt keresztezve, szintén a tracket használva. Majd kelj át a Kis-Huta-réten és térj be az erdőbe és tracket használva, toronyirányt mássz fel a 3. csúcsra, a Nagy István-erőssére. Majd ereszkedj le róla, szintén a tracket használva, amíg el nem éred a murvás utat, amin jobbra fordulva tégy meg néhány métert és térj át a balra lévő jelöletlen ösvényre. Ezt az utat kövesd a Huta-rétig. A két beton oszlop között enyhén kitaposott ösvény visz tovább. Haladj ezen, és a tracket követve, toronyirányt mássz fel a 4. csúcsra, a Huta-bércre. Majd ereszkedj le róla, szintén a tracket használva. Egy idő után a K+ jelzést keresztezve haladj tovább amíg el nem éred az 5. csúcsot a Kis-sár-bércet. Itt jobbra térj rá az alig látható ösvényre és ezen haladj, amíg el nem éred a 6. csúcsot, a Fekete-sár-bércet. Majd ereszkedj le róla, szintén a tracket használva a K/ jelzésen keresztül haladva a Fekete-sár réten majd haladj tovább fel a 7. csúcs, a Kőrös-bérc felé. Ereszkedj le róla, a tracket használva amíg el nem éred a murvás utat melyen jobbra haladva rövidesen eléred a K+ jelzést. A K+ on tegyél meg néhány métert, majd jobbra fordulva az elágazásnál térj be balra a kitaposott út nélküli szakaszra. A tracket használva, toronyirányt mássz fel a 8. csúcsra, a Vörös-sár-hegyre. Innen továbbra is a track iránymutatására támaszkodva, menj át a 9. csúcsra a Kukucsó-hegyre, majd a 10. csúcsra az Ispán-hegyre. A hegyről leérve hamarosan egy ösvényre érsz. Ezt kövesd a Z3 jelzésig. A Z3 elvezet a következő, 11. csúcsra az Istállós-kőhöz. A Z3 jelzésen ereszkedj le a Z3 / S3 elágazásig. Figyeld a tracket! Ismét jelöletlen és kitaposott út nélküli szakasz következik! Ismét a tracket követve toronyiránt éred el a Káposztáskert-völgyet, ahonnan egyenesen mássz fel a 12. csúcsra, a Virágos-sár-hegyre. Majd ereszkedj le a track segítségével a dózer útig. A dózeren jobbra, majd a merőlegesen belefutó útnál balra fordulj. Néhány méter után ismét térj le a jobbra lévő ösvényre, majd hagyd el a kitaposott utat és a tracket használva mássz fel a 13. csúcsra a Büszkés-hegyre. A hegyről leérve a K- jelzésen előbb fordulj jobbra a 14. csúcs, Tar-kő felé. A pont után tovább haladva érdemes megnézni a kilátást a csodálatos Bükkre. Innen, ugyanezen az útvonalon menj vissza az elágazásig, majd folytasd az utat a K- jelzésen, majd térj át jobbra a Z3 ösvényre, mely elvisz a Három-kő csodálatos kilátásához. A kilátástól visszafelé haladva pár méter után, az Y elágazásnál válaszd a jobb oldali ösvényt, ez visz el a 15. csúcsra a Három-kőhöz. Figyeld a tracket! Ismét jelöletlen és kitaposott út nélküli szakasz következik! Három-kőtől kövesd jobbra tartva a kitaposott ösvényt, majd térj le róla és toronyiránt mássz fel a 16. csúcsra a Nagy-kő-hátra. Innen a tracket követve menj át a Kis-kő-hát csúcsára, mely a 17. pont lesz. A csúcstól leereszkedve eléred a K- jelzést. Ezen haladj a Mély-sár-völgyig, majd a tracket követve kitaposott út nélküli szakaszon érd el a 18. pontot a Füstös-kő-bércet. A bércről egy jelöletlen ösvényen éred el az utolsó előtti, 19. csúcsot a Pipis-hegyet. Melyről leérve egy szerpentines, aszfaltos út vezet fel az utolsó, 20. csúcsra, a Felső-Borovnyákhoz. Innen, a balra tartó ösvényen indulj el, majd a szélső sípályán ereszkedj le, vissza a Bánkút Síklub Turistaszállóhoz a célba.

INFO:

• Védd az erdőt! Ne szemetelj!
  • Válassz felkészültségednek, erőnlétednek, technikai tudásodnak megfelelő útvonalat!
  • Fogadd el, hogy az általunk ajánlott útvonalakon saját felelősségedre indulsz!
  • Mindig tájékozódj előre a térségben várható időjárásról, erdőlátogatási tilalmakról, vadászatokról!
  • Gondoskodj magadnak megfelelő ellátásról, ruházatról, felszerelésről!
A trailrun.hu nem vállal semmilyen felelősséget az útvonal teljesítése közben történt balesetekért, anyagi károkért.

KAPCSOLAT

Erdei András
e-mail: info@trailrun.hu
tel: 06/20-312-0554
Ha szeretnél nekünk üzenni, vagy bármilyen kérdésed van, írhatsz nekünk itt is: