responsive site templates

Mutatunk egy ösvényt! X. rész
2021. november

Okoska Koloska

A „Mutatunk egy ösvényt!” sorozat egy útvonal ajánló. Futva, túrázva, négykézláb... bárhogy bejárhatod. Szintidő nincs, teljesítését igazolni nem szükséges, díjazás nem jár érte. (Csak az élmény )

INDULÁS/ÉRKEZÉS:

Koloska Csárda parkoló, Balatonfüred – Koloska völgy (8230, Balatonfüred Magyarország)
GPS: 46.98025381282603, 17.889949440214163

TÁVOK, SZINTEK:

18 km / 507 m szintemelkedés
31 km/ 651 m szintemelkedés

ÚTVONALAK:

Balatonfüred – Koloska 18 km

Az útvonal letölthető IDE KATTINTVA gpx formátumban, arra alkalmas Garmin készülékre pedig közvetlenül feltölthető IDE KATTINTVA.

Könnyű terep.

Miután leparkoltál a Koloska Csárdánál kelj át a kis fahídon és kezd meg utad a P- jelzésen. Ezt kövesd tovább egyenesen a Koloska-patak mellett a Koloska-forrásig. Itt kerüld meg a kis tavat és térj rá a tó jobb oldalán lévő P+ jelzésre. 300m múlva fordulj jobbra a jelöletlen ösvényre, majd pár méter után fordulj balra és haladj párhuzamosan a P+ jelzéssel, amíg utad bele nem csatlakozik a P+ ösvénybe. Kövesd a P+ jelzést, amíg el nem éred a P+ Z+ elágazást. Itt fordulj balra a Z+ jelzésre és folytasd az utad egyenesen a Z+ ösvényen 1200m- en keresztül, amíg el nem éred a dózert. Itt fordulj balra, majd jobbra és kövesd a Z- jelzést a Noszlopy Gáspár kilátóig. Majd haladj tovább 300m-en keresztül, és fordulj balra a nagy kereszteződésnél. Haladj tovább a S- jelzésen 1300m-en át, majd térje le balra a jelöletlen ösvényre a Sárkány-lik felé. A Sárkány-liktól folytasd egyenesen az utad a Z+ jelzésen. 1400m múlva egy nagy (Z+ K+ Z3) kereszteződéshez érsz, itt fordulj balra és kövesd tovább a Z+ jelzést a Koloska-völgy P- jelzéséig. Az elágazásnál fordulj jobbra és kövesd a P- jelzést 800m-en át, majd fordulj jobbra a Z3 ösvényre. Ezt kövesd, amíg vissza nem érsz a nagy (Z+ K+ Z3) kereszteződéshez. Most fordulj balra a K+ jelzésre és ezen folytasd az utad. 1600m után az Y kereszteződésnél válaszd a jobb oldalon futó Z+ jelzést amíg el nem érezed a műutat. A Lóczy-barlang látogatóközpontnál fordulj balra és rövidesen térj be jobbra a Z3 jelzésen az erdőbe és kövesd azt amíg el nem éred a K- jelzést. Balra egyenesen térj át a K- ra. Rövidesen eléred a Jókai-kilátót. Folytasd utad a K- jelölésen 1000m -en át, majd térj le balra a jelöletlen ösvényre, melyen 100m után fordulj jobbra és térj vissza a K- jelzésre. Majd a kereszteződésnél fordulj balra majd jobbra és az Y elágazásnál balra, a jelöletlen utat válaszd, mely rövidesen a Z+ jelzésbe csatlakozik be. Rövidesen eléred a kis fahidat, amin utad elején átkeltél. Ismét haladj át rajta, hogy visszaérj a parkolóba.

Balatonfüred – Koloska 31 km

Könnyű terep.

Miután leparkoltál a Koloska Csárdánál kelj át a kis fahídon és kezd meg utad a P- jelzésen. Ezt kövesd tovább egyenesen a Koloska-patak mellett a Koloska-forrásig. Itt kerüld meg a kis tavat és térj rá a tó jobb oldalán lévő P+ jelzésre. 300m múlva fordulj jobbra a jelöletlen ösvényre, majd pár méter után fordulj balra és haladj párhuzamosan a P+ jelzéssel, amíg utad bele nem csatlakozik a P+ ösvénybe. Kövesd a P+ jelzést, amíg el nem éred a P+ Z+ elágazást. Itt fordulj jobbra és kövesd a Z+ jelzést amíg el nem érzed a ZL jelölést. Ebben a kereszteződésben fordulj jobbra és folytasd tovább az utad a Z+ ösvényen amíg el nem éred a műutat a Nosztori Élményparknál. Figyelj! Autós forgalom! Innen a Po jelzést kövesd, majd keresztezd a S- jelzést és haladj tovább a Po-ön. Ezt kövesd 700m-en keresztül, amikor az ösvényedbe jobbról becsatlakozik a P- jelzés. Haladj tovább egyenesen, most már a P- jelzésen, mely száz méter múlva derékszögben balra fordul. Haladj tovább a P- jelzésen, mely 900m múlva eléri a Z- jelzést. Itt balra a Z- P- jelzésen folytasd utad a P- Z- jelölésen, majd 500m után haladj tovább egyenesen a P- jelzésen, melyen megközelíted Veszprémfajsz települést. A település határában fordulj balra a P- jelzésen, majd 120 méter múlva fordulj balra és mászd meg a stációk mentén a kálváriát. A kálváriáról leereszkedve kelj át a műúton. Figyelj! Autós forgalom! Majd folytasd utad balra az utad a Z- jelzésen. 800m múlva egy Y elágazáshoz érsz, ahol a jobb oldali ösvényt, a P+ -et kövesd hosszan, amíg el nem éred a Z+ jelzést. Itt jobbra fordulva haladj tovább a P+ Z+ jelölésen. Majd folytasd az utad egyenesen a Z+ ösvényen 1200m- en keresztül, amíg el nem éred a dózert. Itt fordulj balra, majd jobbra és kövesd a Z- jelzést a Noszlopy Gáspár kilátóig. Majd haladj tovább 300m-en keresztül, majd fordulj balra a nagy kereszteződésnél. Haladj tovább a S- jelzésen 1300m-en át, majd térje le balra a jelöletlen ösvényre a Sárkány-lik felé. A Sárkány-liktól folytasd egyenesen az utad a Z+ jelzésen. 1400m múlva egy nagy (Z+ K+ Z3) kereszteződéshez érsz, itt fordulj balra és kövesd tovább a Z+ jelzést a Koloska-völgy P- jelzéséig. Az elágazásnál fordulj jobbra és kövesd a P- jelzést 800m-en át, majd fordulj jobbra a Z3 ösvényre. Ezt kövesd, amíg vissza nem érsz a nagy (Z+ K+ Z3) kereszteződéshez. Most fordulj balra a K+ jelzésre és ezen folytasd az utad. 1600m után az Y kereszteződésnél válaszd a jobb oldalon futó Z+ jelzést amíg el nem érezed a műutat. A Lóczy-barlang látogatóközpontnál fordulj balra és rövidesen térj be jobbra a Z3 jelzésen az erdőbe és kövesd azt amíg el nem éred a K- jelzést. Balra egyenesen térj át a K- ra. Rövidesen eléred a Jókai-kilátót. Folytasd utad a K- jelölésen 1000m -en át, majd térj le balra a jelöletlen ösvényre, melyen 100m után fordulj jobbra és térj vissza a K- jelzésre. Majd a kereszteződésnél fordulj balra majd jobbra és az Y elágazásnál balra, a jelöletlen utat válaszd, mely rövidesen a Z+ jelzésbe csatlakozik be. Rövidesen eléred a kis fahidat, amin utad elején átkeltél. Ismét haladj át rajta, hogy visszaérj a parkolóba.

INFO:

• Védd az erdőt! Ne szemetelj!
  • Válassz felkészültségednek, erőnlétednek, technikai tudásodnak megfelelő útvonalat!
  • Fogadd el, hogy az általunk ajánlott útvonalakon saját felelősségedre indulsz!
  • Mindig tájékozódj előre a térségben várható időjárásról, erdőlátogatási tilalmakról, vadászatokról!
  • Gondoskodj magadnak megfelelő ellátásról, ruházatról, felszerelésről!
A trailrun.hu nem vállal semmilyen felelősséget az útvonal teljesítése közben történt balesetekért, anyagi károkért.

KAPCSOLAT

Erdei András
e-mail: info@trailrun.hu
tel: 06/20-312-0554
Ha szeretnél nekünk üzenni, vagy bármilyen kérdésed van, írhatsz nekünk itt is: