responsive site templates

Mutatunk egy ösvényt! XI. rész
2021. december

Mi az álma? Tán a Mátra?

A „Mutatunk egy ösvényt!” sorozat egy útvonal ajánló. Futva, túrázva, négykézláb... bárhogy bejárhatod. Szintidő nincs, teljesítését igazolni nem szükséges, díjazás nem jár érte. (Csak az élmény )

INDULÁS/ÉRKEZÉS:

Mátraszentimre – Rákóczi Ferenc út / Zrínyi utca sarkán található parkoló (3235, Mátraszentimre Magyarország))
GPS: 47.90834272100445, 19.881133893433454

TÁVOK, SZINTEK:

15 km / 610 m szintemelkedés
29 km/ 1440 m szintemelkedés

ÚTVONALAK:

Mátraszentimre – Mátra 15 km

Az útvonal letölthető IDE KATTINTVA gpx formátumban, arra alkalmas Garmin készülékre pedig közvetlenül feltölthető IDE KATTINTVA.

Nehéz terep. Meredek mászásokkal és technikás lejtőkkel. Jelöletlen szakaszokkal.

Miután leparkoltál Rákóczi Ferenc út és Zrínyi utca sarkán található parkolóban, kezdd meg az utad a Rákóczi Ferenc úton lefelé a faluközpont (templom irányába) a Z4 jelzésen. A kereszteződésnél fordulj jobbra a K+ jelzésre és kövesd azt ki a faluból át Mátraszentlászlóra. A kereszteződésnél fordulj jobbra és kövesd a K+ S- jelzést, majd 500m múlva térj le jobbra, át a S- jelzésre. Ezt kövesd 2,2km-en keresztül, míg el nem éred a P3 jelzést. Ezen indulj el balra Galyavár irányába, majd 500m múlva térj le róla balra egy jelöletlen, de széles erdészeti útra. Ezt kövesd 1km-en keresztül. Majd Figyeld a tracked! Jelöletlen szakasz következik! térj le róla jobbra a jelöletlen, de jól következő ösvényre. Ezen haladj, amíg el nem éred a K+ jelzést, amin balra haladj tovább. 1,3km múlva egy merőleges kereszteződéshez érsz. Itt a K+ jelzés balra halad, te jobbra a jelöletlen utat válaszd. Ezen haladva 200m-t eléred a K3 jelzést. Melyet kövess a Vörös-kő kilátó felé és tovább 500m hosszan. A S- K3 kereszteződésben válaszd a középső, jelöletlen ösvényt. Figyeld a tracked! Jelöletlen szakasz következik! A Kuruc-hegyen át kövesd ezt az útvonalat amíg az ismét belecsatlakozik a K3 jelzésbe. Innen a K3 jelzésen haladj tovább, majd térj át jobbra a K- jelölésre. Folytasd tovább utad a K- jelzésen Mátraszentistván központja felé. Majd térj át jobbra a Z- jelzésre. Ezt a jelzést kövesd a Rubanya-réten és a Narád-patakon át vissza Mátraszentimrére. A falu központjában térj át a Z4 jelzésre, mely visszavisz a parkolóba.

Mátraszentimre – Mátra 29 km

Nehéz terep. Meredek mászásokkal és technikás lejtőkkel. Jelöletlen szakaszokkal és patakátkelésekkel.

Miután leparkoltál Rákóczi Ferenc út és Zrínyi utca sarkán található parkolóban, kezdd meg az utad a Rákóczi Ferenc úton lefelé a faluközpont (templom irányába) a Z4 jelzésen. A kereszteződésnél fordulj jobbra a K+ jelzésre és kövesd azt ki a faluból át Mátraszentlászlóra. A kereszteződésnél fordulj jobbra és kövesd a K+ S- jelzést, majd 500m múlva térj le jobbra, át a S- jelzésre. Ezt kövesd 2,2km-en keresztül, míg el nem éred a P3 jelzést. Ezen indulj el balra Galyavár irányába, majd 500m múlva térj le róla balra egy jelöletlen, de széles erdészeti útra. Ezt kövesd 1km-en keresztül. Majd Figyeld a tracked! Jelöletlen szakasz következik! térj le róla jobbra a jelöletlen, de jól következő ösvényre. Ezen haladj, amíg el nem éred a K+ jelzést, amin balra haladj tovább. 1,3km múlva egy merőleges kereszteződéshez érsz. Itt a K+ jelzés balra halad, te jobbra a jelöletlen utat válaszd. Ezen haladva 200m-t eléred a K3 jelzést. Melyet kövess a Vörös-kő kilátó felé és tovább 500m hosszan. A S- K3 kereszteződésben válaszd a középső, jelöletlen ösvényt. Figyeld a tracked! Jelöletlen szakasz következik! A Kuruc-hegyen át kövesd ezt az útvonalat amíg az ismét belecsatlakozik a K3 jelzésbe. Innen a K3 jelzésen haladj tovább, majd térj át balra a K- jelölésre. Folytasd tovább utad a K- jelzésen 2km-en át, majd térj át jobbra a K3 jelzésre. Néhány méter múlva térj ki jobbra a Newton-sziklához. Majd folytasd az utad a K3 jelzésen Ágasvár felé. A csúcs elérése után óvatosan ereszkedj le az Ágasvári turistaház felé. Mielőtt elérnéd a turistaházat fordulj jobbra a K- jelzésen amíg el nem éred a P- jelzés kereszteződés. Itt fordulj jobbra a P- jelzésen és haladj rajta 100m-t. Itt keresd meg a Török lábnyomot ami egy lapos kőben látható két lábnyom az út jobb oldalán a fa cölöp mögötti oldalon. Majd térj vissza ugyanazon az úton a P- K- kereszteződésbe. Majd folytasd az utad tovább egyenesen jobbra a K- jelzésen a Kőkapu felé 300m hosszan. Itt térj át balra a K+ jelzésre és haladj rajta 300m-t, majd haladj tovább egyenesen. Egy rövid jelöletlen átkötő szakasz után éred el a ZO jelzést. Ezt kövesd 400m hosszan. Figyeld a tracked! Hosszabb jelöletlen szakasz következik! Majd a Várak a Mátrában (Óvár) kódjánál térj be jobbra a Mátra60 jelölésre (nagy fehér M betű, ezután „M” jelzés) és kövesd az „M” jelölést végig a sáncon az Óvár kereszteződésig 700m hosszan. Itt térj ki egy oda-vissza szakaszon Óvárig a jelöletlen úton. Miután visszatértél a kereszteződéshez, folytasd az utad a jelöletlen szakaszon a Csóka-kő sziklabérc tetején, majd mellett. Óvatosan ereszkedj le a ZO jelzésig és jobbra térve folytasd az utad rajta. A P- jelzésre balra térj át és kövesd azt hosszan a Csörgő-patak partján. A patakmederből kimászva figyelj a jelzésváltásra. A patakot elhagyva 200m múlva fordulj balra a PΩ jelzésre. Rövidesen eléred a Csörgő-lyuk barlang lezárt bejáratát. Folytasd tovább utad a PΩ jelzésen a P- kereszteződésig, ahol jobbra fordulj a P- jelzésen, majd 300m múlva haladj tovább egyenesen a Z4 jelölésen. Ezt kövesd 900m-en át, majd térj ki jobbra pár métert, ahol egy kellemes tisztásra érsz, majd térj vissza a Z4 jelölésre és folytasd utad jobbra vissza a Csörgő-patakig, majd annak medrében. Készülj több patakátkelésre. 2,6km múlva eléred a Hutahely pihenőhelyet. Itt térj át balra a Z+ jelzésre. Ismét több patakátkeléssel számolj. A Z+ jelzés elvisz a mátraszentistváni Sípark aszfaltos útjához, ahol élesen jobbra térj át a Z- jelzésre. Ezt a jelzést kövesd a Rubanya-réten és a Narád-patakon át vissza Mátraszentimrére. A falu központjában térj át a Z4 jelzésre, mely visszavisz a parkolóba.

INFO:

• Védd az erdőt! Ne szemetelj!
  • Válassz felkészültségednek, erőnlétednek, technikai tudásodnak megfelelő útvonalat!
  • Fogadd el, hogy az általunk ajánlott útvonalakon saját felelősségedre indulsz!
  • Mindig tájékozódj előre a térségben várható időjárásról, erdőlátogatási tilalmakról, vadászatokról!
  • Gondoskodj magadnak megfelelő ellátásról, ruházatról, felszerelésről!
A trailrun.hu nem vállal semmilyen felelősséget az útvonal teljesítése közben történt balesetekért, anyagi károkért.

KAPCSOLAT

Erdei András
e-mail: info@trailrun.hu
tel: 06/20-312-0554
Ha szeretnél nekünk üzenni, vagy bármilyen kérdésed van, írhatsz nekünk itt is: