responsive site templates

Mutatunk egy ösvényt! XIII. rész
2022. március

Kedves Medves

A „Mutatunk egy ösvényt!” sorozat egy útvonal ajánló. Futva, túrázva, négykézláb... bárhogy bejárhatod. Szintidő nincs, teljesítését igazolni nem szükséges, díjazás nem jár érte. (Csak az élmény )

INDULÁS/ÉRKEZÉS:

Somoskő parkoló (Salgótarján, Vároldal u. 27, 3100 Magyarország)
GPS: 48.17142949215214, 19.85587153712337

TÁV, SZINT:

28 km / 944 m+
14,2 km / 364 m+

ÚTVONAL:

Kedves Medves 28

Az útvonal letölthető IDE KATTINTVA gpx formátumban, arra alkalmas Garmin készülékre pedig közvetlenül feltölthető IDE KATTINTVA.

Nagyrészt könnyű terep. Egy nehezen járható, kalandos szakasszal és egy meredek lejtővel.

A parkolóból a falu felé indulj el a Z- jelzésen, az aszfaltos úton. Haladj rajta 600m-t majd térj át jobbra a P+ jelzésre. 1200m-en át kövesd a P+ jelzést, majd térj be balra az Eresztvényi bányák tanösvényre. (1,8km) A tanösvényen haladva 1400m múlva eléred a Középbánya-tavat. (4,2km) Térj be hozzá, majd folytasd tovább az utad a tanösvényen amíg el nem éred az aszfaltos utat (5,4km). Ott fordulj jobbra, majd haladj rajta 300métert és térj be jobbra az ösvényre (5,7km). Haladj azon, amíg ismét műútra nem érsz (6,1km). Ezt kövesd a parkolóig, a Z- jelzésig (6,6km). Innen kövesd a Z- jelzést 1200m-en át (7,8km), majd fordulj jobbra a PL jelzésre, melyen balra tartva a P3 jelzésen eléred Salgó várát. A várból térj vissza a PL Z- kereszteződésig és folytasd az utad egyenesen a PL jelzésen 300m-en át, majd térj le a jelzésről balra a Boszorkánykő felé (8km). A Boszorkánykőről a P3 jelzésen haladva érd el újra a PL ösvényt, és haladj rajta balra 800métert. Vigyázz! Ez egy elég meredek lejtő! A P- jelzést elérve (8,8km), tarts rajta balra és balra tartva folytasd az utad a PL jelzésen, amíg el nem éred Zagyvafő aszfaltos útját (9,8km). A faluban több kék kút, vízvételi lehetőség is van! A faluban az első kereszteződésben fordulj jobbra (10km), majd kelj át a kis hídon a Zagyván és tarts jobbra. Ezután az első kereszteződésben fordulj balra (11,8km – Fenyvesalja út) és balra tartva menj át a temetőn. A temető végén haladj át a zöld kiskapun (nincs bezárva, csak egy kis gally tartja csukva) majd kerüld meg az ösvényen a hegyet. Figyeld a tracket. Mielőtt visszaérnél a kapuhoz menj fel balra az ösvényen Zagyfafő várához (11,3km), majd térj vissza ugyanezen az úton a kapuhoz. A temetőn át térj vissza az aszfaltos útra. Majd fordulj jobbra a kereszteződésnél (11,8km – Mátyás Király út) és kelj át újra a Zagyva felett a kis hídon és kövesd a PL jelzést. Az Y elágazásnál tarts balra, majd néhány méter múlva térj le az aszfaltról balra az ösvényre. Figyeld a tracked! Kijárt, de jelöletlen szakasz következik! Az Őr-hegyet elhagyva, a lejtő alján fordulj jobbra (12,9km), majd a tracket figyelve érd el a balra eső meddőhányót (13,4km ) majd ugyanezen az úton térj vissza az elágazásig. Ahol tarts most jobbra (13,9km), majd rövidesen fordulj jobbra (14,1km) és haladj egyenesen, amíg el nem éred a kerítést. Itt fordulj jobbra és haladj a kerítés mellet, amíg egy másik, az eddigi utadra merőleges kerítéshez nem érsz. Itt van egy kis átjáró. A kertbe, ahova bejutsz a bal oldalon van egy kitámasztott kapu, azon át eljutsz Zagyvafő Csalogány utcájára (14,4km) Ezt kövesd a nagy kereszteződésig, majd egyenesen menj tovább a Sallai úton. A faluban több kék kút, vízvételi lehetőség is van! Az aszfaltos út végén folytasd az utad a szűk vájatban kb 1km-en át. Ez egy nagyon nehezen járható, igazán kalandos szakasz! Készülj lassú haladásra és akadályokra! (kidőlt fák, kövek, alacsony sziklafalak) A szurdokból jobbra fel kiérve, a temetőt már elhagyva, fordulj balra az aszfaltos úton, majd az első kereszteződésnél fordulj balra (16,5 – Fénykő út), majd jobbra, és végül balra a Farkasbükk utcába. Ezután a kereszteződésnél fordulj jobbra (16,9km – Vajda János utca), majd a második utcán ismét jobbra, a Rónai útra a S4 jelzésre ( 17km) . A nagy kereszteződésnél tarts balra, ezzel letérve a S4-ről és folytasd utad tovább a Rónai úton, majd térj át az ösvényre. Figyeld a tracked! Kijárt, de jelöletlen szakasz következik! Az ösvényen néhány méter múlva balra megtalálod a Mogyorósi-kilátót. Innen folytasd tovább az utad a track alapján, amíg el nem éred a S- jelzést 900m múlva (18,6km) A S- jelzésen fordulj balra és kövesd 1400méteren át, amíg eléred a Tehenesi-bányatavat (20,2km). Térj be a tóhoz, majd folytasd az utad a S- jelzésen 500méteren át, amíg el nem éred a Z- jelzést (20,7km). Itt jobbra a Z- ösvényre térj át és kövesd hosszan, 4,6km-en át a fennsíkon, a Somoskő-kőpark tábláig (24,4km). Itt térj be jobbra a tanösvényre és járd körbe a Kőparkot, majd térj vissza a Z- jelzésre (25,1km) és folytasd rajta jobbra az utad amíg el nem éred a tanösvény jelzést (25,6km). Vízvételi lehetőséget találsz az út melletti kék kútban. Fordulj a tanösvényen jobbra és kövesd egészen a határig. A Lakatlan ház mellett (26,1km) térj le balra, a határkövek mellett rövidesen meglátod a S- jelzést (26,2km). Ezen indulj el balra, majd térj át szintén balra a Z- jelzésre és kövesd azt a meredek hegyoldalban a lépcsőkön át fel a Somoskői várba, majd a Petőfi kunyhó mellett elhaladva térj vissza a parkolóba.

14 km

Könnyű terep.

A parkolóból falu felé indulj el a Z- jelzésen az aszfaltos úton. Haladj rajta 600m-t majd térj át jobbra a P+ jelzésre. 1200m-en át kövesd a P+ jelzést, majd térj be balra az Eresztvényi bányák tanösvényre. (1,8km) A tanösvényen haladva 1400m múlva eléred a Középbánya-tavat. (4,2km) Térj be hozzá, majd folytasd tovább az utad a tanösvényen amíg el nem érsz a S- Z- jelzésig (6,4km). Itt balra fordulj és a S- jelzést követve menj 1km-t, amíg eléred a Z- jelzést (7,4km). Erre balra térj át és kövesd hosszan, 4,7km-en át a fennsíkon át a Somoskő-kőpark tábláig (11,1km). Itt térj be jobbra a tanösvényre és járd körbe a Kőparkot, majd térj vissza a Z- jelzésre és folytasd rajta jobbra az utad amíg el nem éred a tanösvény jelzést (12,3km). Vízvételi lehetőséget találsz az út melletti kék kútban. Fordulj a tanösvényen jobbra és kövesd egészen a határig (12,8km). A Lakatlan ház mellett térj le balra, a határkövek mellett rövidesen meglátod a S- jelzést (13km). Ezen indulj el balra, majd térj át szintén balra a Z- jelzésre és kövesd azt a meredek hegyoldalban a lépcsőkön át fel a Somoskői várba, majd a Petőfi kunyhó mellett elhaladva térj vissza a parkolóba.

INFO:

• Védd az erdőt! Ne szemetelj!
  • Válassz felkészültségednek, erőnlétednek, technikai tudásodnak megfelelő útvonalat!
  • Fogadd el, hogy az általunk ajánlott útvonalakon saját felelősségedre indulsz!
  • Mindig tájékozódj előre a térségben várható időjárásról, erdőlátogatási tilalmakról, vadászatokról!
  • Gondoskodj magadnak megfelelő ellátásról, ruházatról, felszerelésről!
A trailrun.hu nem vállal semmilyen felelősséget az útvonal teljesítése közben történt balesetekért, anyagi károkért.

KAPCSOLAT

Erdei András
e-mail: info@trailrun.hu
tel: 06/20-312-0554
Ha szeretnél nekünk üzenni, vagy bármilyen kérdésed van, írhatsz nekünk itt is: