responsive site templates

Mutatunk egy ösvényt! XV. rész
2022. május

Dömör gyönyör

A „Mutatunk egy ösvényt!” sorozat egy útvonal ajánló. Futva, túrázva, négykézláb... bárhogy bejárhatod. Szintidő nincs, teljesítését igazolni nem szükséges, díjazás nem jár érte. (Csak az élmény )

INDULÁS/ÉRKEZÉS:

Pomáz, Vróci út - Vércse utca - Ugralovica dűlő kereszteződés (Pomáz, 2013 Magyarország)
GPS: 47.66140435329, 19.01404169727336

TÁV, SZINT:

30 km / 1240 m+
16,9 km / 776 m+

ÚTVONAL:

Dömör gyönyör 30

Az útvonal letölthető IDE KATTINTVA gpx formátumban, arra alkalmas Garmin készülékre pedig közvetlenül feltölthető IDE KATTINTVA.

Meredek mászásokat és lejtőket tartogató, végig jelölt útvonalon, kijárt ösvényeken futó útvonal, patakátkelésekkel.

Parkolj le Pomázon a Vróci út - Vércse utca - Ugralovica dűlő kereszteződésnél az út mellett. A track innen indul az Ugralovica utca felé, a Z3 jelzésen.

Kövesd a Z3 jelzést a Hubertus Ház mellett a Kis- és Nagy-Csikóváron át amíg el nem éred a P+ jelzést. (4,6km) Itt jobbra egyenesen térj át a P+ jelzésre és haladj rajta a P- jelzésig. (7km) A Tögyikrek felé, jobbra tarts. Haladj a P- ösvényen a Sikárosi-rétien át amíg el nem éred a K- jelzést. (9,1km) Ezt kövesd a Fagyoskatonáig, majd át az aszfalton fel az esőbeállóig. (11,9km) A nagy kereszteződésben térj le jobbra a P3 jelzésre. Ezen a jelzésen haladj a Király-kút pihenőhelyig. (13,5km) Majd fordulj jobbra a P- ösvényre. Ezt kövesd a K+ elágazásig. (15,1km) Ahol balra térj át a K+ jelzésre. Az ösvény 200m múlva rátér az aszfaltos útra (15,3km) amin haladj tovább 1,1km-t (16,4). Az aszfaltos kereszteződésben fordulj jobbra a Sikárosi erdészlak felé és kövesd a K- jelzést a Bükkös-patak partján. (16,6km) 1,6km múlva térj le jobbra a K+ jelzésre (18,2km) majd a pihenőhelynél térj át a Z+ ösvényre. (18,4km) Ezt kövesd 400m-en keresztül. Az ösvény kifut a műútra, de néhány méter után ismét visszatér jobbra az erdőbe és tovább kanyarog a Bükkös-patak mellett míg újra eléri a műutat. (19,6km) Az aszfaltos úton haladj tovább 700m-t. (20,3km) Itt találod az út bal oldalán lévő lépcsőn lemenve a Dömörkapu-vízesést. Majd folytasd az utad tovább az aszfaltos úton 200m-t és térj be jobbra a Z3 jelzésre. (20,5km) Ezt kövesd az egykori kőbánya fala mentén és tetején. A gerincről szép kilátás nyílik a tájra és az útvonal elhalad a Kőrösi Csoma Sándor emlékmű mellett is. Kövesd a Z3 jelzést Lajosforrásig. Vízvételi lehetőség. (22,5km) Innen balra lefelé a murvás úton haladj és térj be jobbra a S- jelzésre. (22,9km) Ezt kövesd 1,5km hosszan a nagy kereszteződésig, ahol haladj tovább egyenesen a ZΩ jelzésen a Vasas-szakadék felé. (24,4km) Kövesd a jelzést a Z- ösvényig, ahol élesen jobbra, fordulj „vissza” a Z- jelzésre. (25,3km) Kövesd a Z- utat amíg el nem éred a merőlegesen érkező S- jelzést. (26,7km) Ezen haladj 200m-t és eléred a Czibulka János Kőhegyi Menedékházat. (26,9km) Innen folytasd az utad a Z- jelzésen a Petőfi-pihenő felé, ahonnan szép kilátás nyílik a tájra. Majd a Z- jelzésen tovább haladva (Vízvételi lehetőség a János-forrás 28km) érd el az Őzláb utca aszfaltos útját, mely a Vróci utcába fut bele, ami már visszavisz a kiindulási helyedhez.

Dömör gyönyör 17

Kövesd a Z3 jelzést a Hubertus Ház mellett a Kis- és Nagy-Csikóváron át amíg el nem éred a P+ jelzést. (4,6km) Itt jobbra egyenesen térj át a P+ jelzésre és haladj rajta a P+ Z3 elágazásig (5,2km). Válaszd a jobbra eső Z3 ösvényt és haladj rajta 500m-t amíg el nem éred a Bölcső-hegyi kilátót. (5,7km) Majd a Z3 kövesd tovább Lajosforrásig (6,4km) Vízvételi lehetőség. Majd balra fordulj és válaszd a S- jelzést és kövesd 200m-en át, majd térj át a K+ jelzésre és kövesd azt hosszan, amíg el nem éred a Z+ jelzést (8,6km). Erre jobbra fordulj és kövesd 400m-en keresztül. Az ösvény kifut a műútra, de néhány méter után ismét visszatér jobbra az erdőbe és tovább kanyarog a Bükkös-patak mellett míg újra eléri a műutat. (9,8km) Az aszfaltos úton haladj tovább 700m-t. (10,5km) Itt találod az út bal oldalán lévő lépcsőn lemenve a Dömörkapu-vízesést. Majd folytasd az utad tovább az aszfaltos úton 200m-t és térj be jobbra a Z3 jelzésre. (10,7km) Ezt kövesd az egykori kőbánya fala mentén és tetején. A gerincről szép kilátás nyílik a tájra és az útvonal elhalad a Kőrösi Csoma Sándor emlékmű mellett is. Kövesd a Z3 jelzést Lajosforrásig. Vízvételi lehetőség. (12,7km). Innen a K+ jelzésen haladj tovább 2,8km-t amíg el nem éred a Z- jelzést (15,5km) Erre jobbra fordulva érd el az Őzláb utca aszfaltos útját, mely a Vróci utcába fut bele, ami már visszavisz a kiindulási helyedhez.

INFO:

• Védd az erdőt! Ne szemetelj!
  • Válassz felkészültségednek, erőnlétednek, technikai tudásodnak megfelelő útvonalat!
  • Fogadd el, hogy az általunk ajánlott útvonalakon saját felelősségedre indulsz!
  • Mindig tájékozódj előre a térségben várható időjárásról, erdőlátogatási tilalmakról, vadászatokról!
  • Gondoskodj magadnak megfelelő ellátásról, ruházatról, felszerelésről!
A trailrun.hu nem vállal semmilyen felelősséget az útvonal teljesítése közben történt balesetekért, anyagi károkért.

KAPCSOLAT

Erdei András
e-mail: info@trailrun.hu
tel: 06/20-312-0554
Ha szeretnél nekünk üzenni, vagy bármilyen kérdésed van, írhatsz nekünk itt is: