responsive site templates

Mutatunk egy ösvényt! XVII. rész
2022. július

Schneealpe / Alpesi varázslat

A „Mutatunk egy ösvényt!” sorozat egy útvonal ajánló. Futva, túrázva, négykézláb... bárhogy bejárhatod. Szintidő nincs, teljesítését igazolni nem szükséges, díjazás nem jár érte. (Csak az élmény )

INDULÁS/ÉRKEZÉS:

8691 Altenberg an der Rax, Lohm Weg vége
GPS: 47.68697259671023, 15.628388653547626

TÁV, SZINT:

27 km / 1800 m+
23 km / 1400 m+

Mindkét útvonal az Alpokban, magashegységben visz!
Indulás előtt mindig tájékozódj a várható időjárásról és útközben is figyeld, hogyan változik! Az útvonal több menedékházat érint. Vihar esetén ezekben meghúzhatod magad.
Mindig készülj esőkabáttal / dzsekivel esetleg plusz egy réteg felső ruházattal, csősállal!
A pálya jelentős része kitett gerincen, vagy meredek hegyoldalban visz.
Az útvonal meredek mászásokat és technikás lejtőket is tartalmaz!
Készülj erre a teljesítési időd (folyadék, élelem) kalkulálásakor!

ÚTVONAL:

Schneealpe 27

Az útvonal letölthető IDE KATTINTVA gpx formátumban, arra alkalmas Garmin készülékre pedig közvetlenül feltölthető IDE KATTINTVA.

Parkolj le a Lohm Weg végén (miután az aszfaltos útnak vége, még néhány száz métert mehetsz autóval a parkolóig) majd indulj el balra a P- jelzésen. 350m múlva fordulj jobbra a táblánál a széles úton és haladj rajta 300m-t (650m) és fordulj balra, majd kövesd a keskeny ösvényt felfelé. Figyeld a tracked! Ez egy jól kijárt, de jelöletlen, kanyargós, meredek rész! Innen az út 1900m-en keresztül kanyarog az erdőn, majd sziklás, bokroson át a gerincig. Készülj a kemény mászásra! Ahogy elérted a tetőt, már gyönyörködhetsz is az első kilátásban a Lohmstein (1742m) teraszáról. Innen már látszik balra az első csúcs, a Shauerstein (1800m) keresztje. Erre folytasd az utad. (3,5km) Majd menj tovább az ösvényen a Lurgbauerhütte felé. A hütténél tarts előbb jobbra, majd mássz fel a balra lévő csúcsra, az Amaißbichlre (1828m). Miután megcsodáltad a panorámát, térj vissza hüttéhez és folytasd az utad a jobbra a P- jelzésen. Az eleinte egy nyomsávos ösvényt felváltja majd egy széles dózer út. Melyről jól látszódik a Schneealpenhaus piros teteje. 4,4km után (8,4km) térj le jobbra a széles útról, majd néhány méter után fordulj balra és haladj az úton 500métert, majd jobbra tartva térj át újra P- jelzésre, melyen jobbra indulj el. Egyenesen haladj a P- jelzésű ösvényen a Michlbauerhütte felé majd tovább. Ne térj le se jobbra se balra. Utad 10,3km-énél viszont válaszd a jobb oldali P- jelzést melyen egy sziklás, keskeny ösvényen, a hegy oldalában visz el a Kleine Mitterbergwand (1863m) pontra, ahol mindenképp nézz körbe a környező csúcsokra, völgyekre. Majd térj vissza az elágazáshoz (14km) és folytasd az utad a P- jelzésen jobbra. 300m múlva a Windberg keresztnél (1903m) fordulj jobbra a jelzésen és haladj rajta 1km-en keresztül, majd térj le jobbra egyenesen a P- ösvényről a jelöletlen, de jól kijárt útra. (15,3km) Figyeld a tracked! Jelöletlen, de jól kijárt, viszont technikás szakasz következik! 700m kalandozás után térj vissza a P- jelzésre. (16km) Folytasd az utad rajta balra 500méteren át, majd térj le róla jobbra egy jelöletlen, de jól kijárt útra. 1,7km után eléred majd a Brunnwieset (17,7km) ahol jobbra térj rá a P- jelzésre, ami egy széles dózer út. Ezt kövesd 7km-en át ,majd hagyd el a P- jelzést jobbra a jelöletlen út felé. (18,4km) Figyeld a tracked! Jelöletlen, nagyon technikás szakasz következik. A hómagasságot jelölő karók segítenek a tájékozódásban. Miután elérted a dózer utat (19,9km) figyelj, mert 200m múlva jobbra ki kell térned, hogy elhaladhassa Kutatschhütte mellett. (20,3km) A hütte mögött eléred a P- jelzést, melyen balra indulj el és kövesd azt a Schneealpenhausig (1760m) (21,9km). Innen a P- ösvényen tarts jobbra és kezd meg az ereszkedést. Figyelj! Majd 2km meredek, technikás, köves lejtő következik. Majd enyhül a meredekség és barátságosabbá válik a pálya, amely visszavezet a parkolóba.

Schneealpe 23

Parkolj le a Lohm Weg végén (miután az aszfaltos útnak vége, még néhány száz métert mehetsz autóval a parkolóig) majd indulj el balra a P- jelzésen. 350m múlva fordulj jobbra a táblánál a széles úton és haladj rajta 300m-t (650m) és fordulj balra, majd kövesd a keskeny ösvényt felfelé. Figyeld a tracked! Ez egy jól kijárt, de jelöletlen, kanyargós, meredek rész! Innen az út 1900m-en keresztül kanyarog az erdőn, majd sziklás, bokroson át a gerincig. Készülj a kemény mászásra! Ahogy elérted a tetőt, már gyönyörködhetsz is az első kilátásban a Lohmstein (1742m) teraszáról. Innen már látszik balra az első csúcs, a Shauerstein (1800m) keresztje. Erre folytasd az utad. (3,5km) Majd menj tovább az ösvényen a Lurgbauerhütte felé. A hütténél tarts előbb jobbra, majd mássz fel a balra lévő csúcsra, az Amaißbichlre (1828m). Miután megcsodáltad a panorámát, térj vissza hüttéhez és folytasd az utad a jobbra a P- jelzésen. Az eleinte egy nyomsávos ösvényt felváltja majd egy széles dózer út. Melyről jól látszódik a Schneealpenhaus piros teteje. 7,5km-nél térj le a P- ösvényről jobbra a jelöletlen útra. 1,3km múlva újra eléred a P- jelzést, melyen jobbra indulj tovább. Egyenesen haladj a P- jelzésű ösvényen a Michlbauerhütte felé majd tovább. Ne térj le se jobbra se balra. Utad 9,3km-énél viszont válaszd a jobb oldali P- jelzést melyen egy sziklás, keskeny ösvényen, a hegy oldalában visz el a Kleine Mitterbergwand (1863m) pontra, ahol mindenképp nézz körbe a környező csúcsokra, völgyekre. Majd térj vissza az elágazáshoz (13km) és folytasd az utad a P- jelzésen jobbra. 300m múlva a Windberg keresztnél (1903m) fordulj jobbra a jelzésen és haladj rajta 1km-en keresztül, majd térj le jobbra egyenesen a P- ösvényről a jelöletlen, de jól kijárt útra. (14,3km) Figyeld a tracked! Jelöletlen, de jól kijárt, viszont technikás szakasz következik! 700m kalandozás után térj vissza a P- jelzésre. (15km) Folytasd az utad rajta balra 500méteren át, majd térj le róla jobbra egy jelöletlen, de jól kijárt útra. 1,7km után eléred majd a Brunnwieset (16,7km). Haladj tovább a P- jelzésen 700m-t majd jobbra térj át a jelöletlen útra, mely 600m múlva beleér a P- jelzésbe. (18km) Itt fordulj jobbra, majd 200m múlva térj át a balra lévő ösvényre. A 100m-re lévő kereszteződésnél fordulj balra, majd érd el a P- jelzésű utat és azon balra kanyarodva látogasd meg a Schneealpenhaust (1760m). (18,9km) Innen a P- ösvényen tarts jobbra és kezd meg az ereszkedést. Figyelj! Majd 2km meredek, technikás, köves lejtő következik. Majd enyhül a meredekség és barátságosabbá válik a pálya, amely visszavezet a parkolóba.

INFO:

• Védd az erdőt! Ne szemetelj!
  • Válassz felkészültségednek, erőnlétednek, technikai tudásodnak megfelelő útvonalat!
  • Fogadd el, hogy az általunk ajánlott útvonalakon saját felelősségedre indulsz!
  • Mindig tájékozódj előre a térségben várható időjárásról, erdőlátogatási tilalmakról, vadászatokról!
  • Gondoskodj magadnak megfelelő ellátásról, ruházatról, felszerelésről!
A trailrun.hu nem vállal semmilyen felelősséget az útvonal teljesítése közben történt balesetekért, anyagi károkért.

KAPCSOLAT

Erdei András
e-mail: info@trailrun.hu
tel: 06/20-312-0554
Ha szeretnél nekünk üzenni, vagy bármilyen kérdésed van, írhatsz nekünk itt is: