responsive site templates

Mutatunk egy ösvényt! XIX. rész
2022. szeptember

Mesél a Naszály

A „Mutatunk egy ösvényt!” sorozat egy útvonal ajánló. Futva, túrázva, négykézláb... bárhogy bejárhatod. Szintidő nincs, teljesítését igazolni nem szükséges, díjazás nem jár érte. (Csak az élmény )

INDULÁS/ÉRKEZÉS:

2640, Katalinpuszta Szendehely, Magyarország
GPS: 47.843380911428355, 19.098282372706933

TÁV, SZINT:

21 km / 1070 m+

ÚTVONAL:

Naszály 21

Az útvonal letölthető IDE KATTINTVA gpx formátumban, arra alkalmas Garmin készülékre pedig közvetlenül feltölthető IDE KATTINTVA.

Az útvonal nagy része jól futható, de tartalmaz nem kijárt, teljesen futhatatlan szakaszokat is. A táv hosszan halad jelölt utakon, de – főleg az első részében, első 3km – jelöletlen ösvényeken is vezet.

Parkolj le Katalinpusztán a zöldséges melletti parkolóban és figyelmesen kelj át a 2-es úton. Vigyázz! Erős személyautó- és kamionforgalomra számíts! Majd indulj el a P- jelzésen a szekérúton. Figyelj! 150m múlva a jelzés betér egy szűk letörésen a fák közé. Folytasd az utad ezen az ösvényen a P- jelzésen még 50m-en át, majd térj le jobbra a jelöletlen ösvényre. (200m) 380m kemény mászás a vízmosásban, frissen kidőlt fa kerülés után a szélesebb utat elérve fordulj jobbra (580m) és kövesd az utat 310m-en át, majd térj be balra a fák közé (890m). Most ismét erős mászás vár rád 120m-en át (közel 40m pozitív szint) miután a kereszteződésnél fordulj balra (1,1km) és kövesd az ösvényt, majd térj ki 100m múlva a kilátóponthoz, ahonnan megcsodálhatod Szendehely fényeit és a távolban magasodó Börzsönyt. Térj vissza az ösvényre és kövesd azt 1km-en át. Közben csodáld meg jobbra, az eléd táruló panorámát. A dózer út kereszteződésnél (2,1km) fordulj balra majd kövesd az utat, később az ösvényt. Itt 800m futhatatlan, törmelékes, köves, lehullott gallyas, de nem benőtt szakasz vár rád. 500m múlva fordulj balra (2,6km) majd követve tovább a nehezen járható ösvényt 300m után fordulj élesen jobbra (2,9km). 1100m múlva a már jól járható ösvényen éred el a K- jelzést. (4km) Kövesd ezt 2km-en át (6km) és folytasd rajta utad egy jobb kanyar után még 1,3km hosszan. (7,3km) Majd térj ki jobbra a Naszályi-víznyelő barlanghoz. Miután megcsodáltad, térj vissza K- jelzésre és folytasd az utad rajta 300m hosszan. A nagy kereszteződésben fordulj jobbra (7,6km), és térj át a K3 jelzésre és kövesd azt 400m-en át, hogy elérd a Látó-hegy Szent Margit-keresztjét (8km), ahonnan csodás kilátás tárul a szemed elé a pesti síkságra, a Visegrádi-hegységre és a Börzsöny távoli csúcsaira. A K3 jelzésen indulj vissza, de figyelj! most térj le jobbra 350m múlva a S+ ösvényre (8,3km) és kövesd azt. 700m múlva az elágazásban, is tarts tovább egyenesen a S+ jelzésen (9km) és folytasd rajta az utad még 700m-en át, majd térj be balra (9,7km) a Nagybánya-kő felé. Itt kövesd jobbra a kis ösvényt a kerítés mellett fel körben a kőfal tetejére, ahonnan ismét szép kilátás nyílik a tájra. (9,9km) Itt lépj át a kerítésen és már a Z3 jelzésen is találod magad. Ezt kövesd balra, felfelé, a Naszály csúcs irányába. 800m múlva már láthatod a kilátót fordulj felé jobbra. És mássz fel benne, hogy körbenézhess a tájon. (10,7km) Innen folytasd utad a K- jelzésen lefelé a köves, néhol csúszós, technikás ösvényen és figyeld balra a panorámát. A K- jelzésen 900m-en át ereszkedj, majd a Sárkánygödörnél (11,6km) térj át a KΩ jelzésre, mely a Násznép-barlanghoz vezet egy 200m hosszú meredek lejtőn át (11,8km). A KΩ jelzésen térj vissza a K- jelzésre és folytasd rajta balra az utad 1200m hosszan (13km) majd haladj rajta tovább balra 200m-t. (13,2km) Itt térj át balra a jelöletlen, de jól kijárt széles ösvényre – Figyeld a tracket! Jelöletlen szakasz következik! – és kövesd azt 2800m-en át, amíg el nem éred újra a K- jelzést. (15km) Kövesd a K- ösvényt – amin már egyszer jártál még az út elején a másik irányból – és haladj rajta a Bik-kút felé. 2,5km után (17,5km) a függőhídon át térj át a KTanösvény/K- jelzésre és kövesd azt 2km-en át (19,5km) majd térj át balra a P- ösvényre, mely visszavisz a kiindulási helyhez. Az út túloldalán parkoló autódhoz ismét figyelmesen kelj át a nagy forgalmú 2-es úton!

INFO:

• Védd az erdőt! Ne szemetelj!
  • Válassz felkészültségednek, erőnlétednek, technikai tudásodnak megfelelő útvonalat!
  • Fogadd el, hogy az általunk ajánlott útvonalakon saját felelősségedre indulsz!
  • Mindig tájékozódj előre a térségben várható időjárásról, erdőlátogatási tilalmakról, vadászatokról!
  • Gondoskodj magadnak megfelelő ellátásról, ruházatról, felszerelésről!
A trailrun.hu nem vállal semmilyen felelősséget az útvonal teljesítése közben történt balesetekért, anyagi károkért.

KAPCSOLAT

Erdei András
e-mail: info@trailrun.hu
tel: 06/20-312-0554
Ha szeretnél nekünk üzenni, vagy bármilyen kérdésed van, írhatsz nekünk itt is: