responsive site templates

Mutatunk egy ösvényt! XX. rész
2022. október

Körül-belül Kevélyek

A „Mutatunk egy ösvényt!” sorozat egy útvonal ajánló. Futva, túrázva, négykézláb... bárhogy bejárhatod. Szintidő nincs, teljesítését igazolni nem szükséges, díjazás nem jár érte. (Csak az élmény )

INDULÁS/ÉRKEZÉS:

2097 Pilisborosjenő, Levendula parkoló, Magyarország
GPS: 47.61053124249893, 18.985163364059428

TÁV, SZINT:

23.2 km / 1048 m+

ÚTVONAL:

Körül-belül Kevélyek 23

Az útvonal letölthető IDE KATTINTVA gpx formátumban, arra alkalmas Garmin készülékre pedig közvetlenül feltölthető IDE KATTINTVA.

Parkolj le Pilisborosjenő végén, közel a levendulamezőhöz a kijelölt parkolóban. Ha hétköznap mész, figyelj rá, hogy parkolásoddal ne akadályozd az óvodába és bölcsődébe érkezőket.

Indulj el a Pilisborosjenői kevélyhegyi tanösvényen a Kálvária felé. A feszületekkel szemben állva jobbra folytasd az utad a kitaposott ösvényen. Ezt az ösvényt kövesd, amíg az bele nem fut egy kavicsos útba. (500m) Itt fordulj balra és haladj rajta 400m-t amikor is eléred a K- jelzést. (900m) Ezen jobbra fordulj és kövesd 300m-en át. Figyelj a hirtelen letörésre balra (1,2km) és melynél térj le a jelölt útról. Kövesd a jelöletlen, de jól kitaposott utat a sziklákig. (1,3km) Majd fordulj jobbra a barlang felé, amíg el nem éred a merőleges utat, melyen balra kanyarodva folytasd utad a tanösvényen. Figyeld a tracked! A Teve-szikla mögött mássz fel a gerincre (1,5km) majd csodáld meg a kilátást jobbra a Teve-szikla mögött látszódó hegyek felé. A mezőn átvágva, 100m múlva éred el újra a K- jelzést. Ezen haladj, majd térj le balra az első lehetőségnél. Ez az ösvény egy széles, murvás útba fut. (1,8km) Itt balra fordulj és haladj rajta 600m-t, amíg eléred balra az Egri vár másolatához vezető tanösvényt. (2,4km) Ezen kanyarogj el a várig. (2,8km) A nagy kapun áthaladva fordulj jobbra és a bástya és a várfal között bújj át a kisebb kapu felé. A bástyáról szintén szép kilátás tárulhat a szemed elé. A kis kapun átérve eléred a széles murvás utat (3km) melyen balra fordulj, majd 300m múlva a réten át jobbra egyenesen folytasd az utad a fenyők felé (3,3km) Kövesd a fenyők közt az ösvényt 600m-en keresztül (3,9km) amíg el nem éred a Z- jelölést. Itt fordulj balra és kövesd hosszan (900m), majd térj ki balra a jelöletlen ösvényre és azt követve haladj tovább, amíg újra a murvás széles útra Km érsz. (5,2km) Ezen haladj 900m-t, amíg a nagy kereszteződéshez érsz, itt térj be jobbra a jelöletlen ösvényre és kerüld meg jobbról a felhagyott kőbányát. Majd fordulj jobbra a Kis-Kevély felé. (6,5km) Meredek, köves mászásra készülj a csúcsig, a kanyargós ösvényen. (7km) A Kis-kevély tetejéről a K3 jelzésen ereszkedj le a Kevély-nyeregbe. (7,7km) Itt a S- jelzést válaszd, mely a Mackó-barlangig kalauzol (8,5km) . Óvatosan haladj, a hegyoldal csúszós lehet. A barlangtól továbbra is a S- jelzés mutatja az utat, melyen óvatosan ereszkedj le. Kövesd a S- jelzést a Majdán-nyeregig (9,4km). Itt térj le a jelzett útról és válaszd a középső ösvényt (figyeld a tracket!) Ezen a jelöletlen, de jól kijárt ösvényen kerüld meg balról a Régi kőfejtőt és csodáld meg balra a tájat a kilátópontokról. 500m múlva visszatérsz a S- jelzésre (10,1km) melyen balra fordulva haladj 300m, majd az elágazásnál válaszd a balra lefelé vezető S+ ösvényt. (10,4km) Néhány száz méter múlva eléred a kis ösvényt, melyen jobbra haladj tovább. (Innen nem messze, a S+ jelzésen tovább haladva eléred az Oszoly-pihenőt amitől nem messze vízvételi lehetőség van! A kék kutat a Kossuth Lajos utcában találod: 47.645066404970635, 18.97088272736431) Ha kitértél ide, térj vissza a P- jelzésre és balra folytasd az utad ) Az ösvény belefut a P- jelzésbe, innen azt kövesd hosszan, amíg el nem éred a P- P3 elágazást (11,1km) Itt térj át a P3 ösvényre. A törmeléklejtő-erdő kaptatóján, meredek mászás után éred el a Stiasny-pihenőt. (11,4km) Melyhez térj le a P3 jelzésről jobbra (majd vissza). Folytasd az utad a P3 jelzésen az őstölgy felé, majd 600m után térj át jobbra a S3 jelzésre. (12km) A S3 ösvényen mássz fel az Oszoly csúcsára, majd térj vissza a S- jelzésre. (12,4km) Kövesd a S- ösvényt 1,2km hosszan (13,6km) majd fordulj balra a jelöletlen ösvényre. Jobbra tartva kövesd ezt az ösvényt 1,3km-en át. Figyeld a tracked! Majd a Z- jelzésen balra egyenesen haladj tovább. (14,9km) Az esőbeállónál térj be jobbra a felhagyott Kőbányába a Kristály-barlanghoz (15,7km) majd folytasd utad a 100m-re lévő elágazásig, ahol jobbra felfelé a Z+ jelzésre térj át. (15,8km) Ezt kövesd, amíg el nem éred a rá merőlegesen futó P4 jelzésű utat. Melyen jobbra fordulj (16,1km) Ezt kövesd 1,3km hosszan, majd fordulj balra a széles úton a Z- jelzésre (17,4km) Ezen éred el ismét a Kevély-nyerget. (17,6km) Itt válaszd a P- ösvényt balra fel és mássz fel a Nagy-Kevély csúcsára (18,4km) Innen tovább haladva ezen a jelzésen éred el a Kevély kilátópontot (18,5km) Itt térj le a jelzett ösvényről és jobbra haladva ereszkedj. Jobbra megcsodálhatod a panorámát és a Hármashatár-hegyet is. Térj vissza a P- jelzésre (18,7) . Majd ezt követve, az Ezüst-Kevélyre érkezve (19,9km) a tábla mellett térj be balra a jelöletlen kis ösvényre, mely elvisz a „Kevélyi Kabóca” kunyhójához. Innen ugyanezen az úton térj vissza a P- jelzésre. 20,6km-nél térj ki az ösvényről jobbra és csodáld meg Budapest és a Hármashatárhegy felé eléd táruló kilátást, majd térj vissza a P- jelzésre és ereszkedj le a nagy elágazáshoz (21km) Itt jobbra fordulj és az Ezüshegyi-kőbányák felé vedd az irányt. Figyeld a tracked mert ez jelöletlen szakasz! Ezt az ösvényt kövesd, amíg egy merőlegesen futó úthoz érsz, melyre jobbra kanyarodj. Néhány méter múlva eléred a murvás teret, ahol fordulj balra (21,9km) , majd az első utcán jobbra (Tölgyfa utca). A második utcán (Viola köz) fordulj balra, majd az utca végén jobbra (Szőlő út, P4 jelzés) . A S- jelzést elérve fordulj be rögtön balra a Bor utcába, majd jobbra a Patak utcába. A kereszteződésnél fordulj élesen balra a Szent István utcába, mely elvezet a Fő útig. Ezen jobbra fordulva 500m múlva eléred a parkolót.

INFO:

• Védd az erdőt! Ne szemetelj!
  • Válassz felkészültségednek, erőnlétednek, technikai tudásodnak megfelelő útvonalat!
  • Fogadd el, hogy az általunk ajánlott útvonalakon saját felelősségedre indulsz!
  • Mindig tájékozódj előre a térségben várható időjárásról, erdőlátogatási tilalmakról, vadászatokról!
  • Gondoskodj magadnak megfelelő ellátásról, ruházatról, felszerelésről!
A trailrun.hu nem vállal semmilyen felelősséget az útvonal teljesítése közben történt balesetekért, anyagi károkért.

KAPCSOLAT

Erdei András
e-mail: info@trailrun.hu
tel: 06/20-312-0554
Ha szeretnél nekünk üzenni, vagy bármilyen kérdésed van, írhatsz nekünk itt is: