responsive site templates

Mutatunk egy ösvényt! XXI. rész
2022. november

Spielplatz Hochlantsch / Alpesi játszótér

A „Mutatunk egy ösvényt!” sorozat egy útvonal ajánló. Futva, túrázva, négykézláb... bárhogy bejárhatod. Szintidő nincs, teljesítését igazolni nem szükséges, díjazás nem jár érte. (Csak az élmény )

INDULÁS/ÉRKEZÉS:

Teichalm 41, 8163 Teichalm, Ausztria
GPS: 47.35181535397315, 15.461332913211116

TÁV, SZINT:

24 km / 1448 m+
15,5 km / 909 m+

Mindkét útvonal az Alpokban, középhegységben visz!
Indulás előtt mindig tájékozódj a várható időjárásról és útközben is figyeld, hogyan változik! Az útvonal több menedékházat érint. Ezek nyitvatartásáról tájékozódj előre! Télen a menedékházak jelentős része zárva tart!
Mindig készülj esőkabáttal / dzsekivel esetleg plusz egy réteg felső ruházattal, csősállal!
A pálya jelentős része kitett gerincen, vagy meredek hegyoldalban visz.
Az útvonal meredek mászásokat és technikás lejtőket is tartalmaz!
Készülj erre a teljesítési időd (folyadék, élelem) kalkulálásakor!

ÚTVONAL:

Hochlantsch 24

Az útvonal letölthető IDE KATTINTVA gpx formátumban, arra alkalmas Garmin készülékre pedig közvetlenül feltölthető IDE KATTINTVA.

Parkolj le Teichwirt településen a tónál, vagy a Vorauer vendégház előtt. Jobb oldaladon a vendégházzal indulj el felfelé jobbra a hegy felé. 3,6km meredek mászás után éred el, a 1720m magasan fekvő Hochlantsch csúcskeresztjét. Térj ki a kereszthez, majd térj vissza a jelzésre és folytasd utad jobbra. 1,5km meredek, technikás lejtőzés után éred el az Almenland Kletterzentrum-ot és kilátóhelyet (5km). A kilátópont után folytasd az utad a jelölt turista ösvényen lefelé 800m hosszan (5,8km). Itt az útjelző tábláknál fordulj jobbra és kövesd az utat 700m-en át, amíg eléred a Zum Guten Hirten menedékházat (6,3km). A nagy csomópontban a bal oldali ösvényt válaszd, és haladj „szintben” a széles szekérúton 1,4km-t (8,1km) majd élesen fordulj jobbra, majd a Mixnitzbach átkelés után rövidesen tarts balra. (8,3km) Folytasd utad a széles úton, az osztrák P- jelzésen a Tyrnauer Almhütteig (10,2km) majd haladj tovább az úton jobbra. Az útjelző táblánál válaszd a jobb oldali ösvényt. (10,6km) Haladj a kijelölt, technikás erdei ösvényen, a fenyőfák alatt felfel, amíg el nem éred a Rote Wand 1505m-es csúcsát. Innen a meredek, technikás lejtőn ereszkedj le a jelzett úton az irányító tábláig és folytasd az utad a balra eső ösvényen (14,8km). Innen folyamatosan emelkedve éred el újra a Tyrnauer Almhütte feletti ösvényt (18,3) Itt haladj tovább egyenesen és csatlakozz be újra a jelzésbe. Haladj a gyökerekkel átszőtt, hullámzó ösvényen 2,6km-t. Az útjelző táblánál balra tarts (20,9km) 1km múlva a kalandparknál fordulj balra és kövesd az utat 1,5km hosszan, majd fordulj ismét balra. Az aszfaltos útra kanyarodva, a hídon átkelve a tó mellett már megláthatod hol parkoltál le.

Hochlantsch 15

Parkolj le Teichwirt településen a tónál, vagy a Vorauer vendégház előtt. Jobb oldaladon a vendégházzal indulj el felfelé jobbra a hegy felé. 3,6km meredek mászás után éred el, a 1720m magasan fekvő Hochlantsch csúcskeresztjét. Térj ki a kereszthez, majd térj vissza a jelzésre és folytasd utad jobbra. 1,5km meredek, technikás lejtőzés után éred el az Almenland Kletterzentrum-ot és kilátóhelyet (5km). A kilátópont után folytasd az utad a jelölt turista ösvényen lefelé 800m hosszan (5,8km). Itt az útjelző tábláknál fordulj jobbra és kövesd az utat 700m-en át, amíg eléred a Zum Guten Hirten menedékházat (6,3km). A nagy csomópontban a bal oldali ösvényt válaszd, és haladj „szintben” a széles szekérúton 1,4km-t (8,1km) majd élesen fordulj jobbra, majd a Mixnitzbach átkelés után rövidesen tarts balra. (8,3km) Folytasd utad a széles úton, az osztrák P- jelzésen a Tyrnauer Almhütteig (10,2km) majd előtte elhaladva folytasd az utad a gyökerekkel átszőtt, hullámzó ösvényen 3km-t. Az útjelző táblánál balra tarts (13,2km) 1km múlva a kalandparknál fordulj balra és kövesd az utat 1,5km hosszan, majd fordulj ismét balra. Az aszfaltos útra kanyarodva, a hídon átkelve a tó mellett már megláthatod hol parkoltál le.

INFO:

• Védd az erdőt! Ne szemetelj!
  • Válassz felkészültségednek, erőnlétednek, technikai tudásodnak megfelelő útvonalat!
  • Fogadd el, hogy az általunk ajánlott útvonalakon saját felelősségedre indulsz!
  • Mindig tájékozódj előre a térségben várható időjárásról, erdőlátogatási tilalmakról, vadászatokról!
  • Gondoskodj magadnak megfelelő ellátásról, ruházatról, felszerelésről!
A trailrun.hu nem vállal semmilyen felelősséget az útvonal teljesítése közben történt balesetekért, anyagi károkért.

KAPCSOLAT

Erdei András
e-mail: info@trailrun.hu
tel: 06/20-312-0554
Ha szeretnél nekünk üzenni, vagy bármilyen kérdésed van, írhatsz nekünk itt is: