responsive site templates

Mutatunk egy ösvényt! XXIV. rész
2023. április

Svit Dreams

A „Mutatunk egy ösvényt!” sorozat egy útvonal ajánló. Futva, túrázva, négykézláb... bárhogy bejárhatod. Szintidő nincs, teljesítését igazolni nem szükséges, díjazás nem jár érte. (Csak az élmény )

INDULÁS/ÉRKEZÉS:

Štefánikova Parkoló, 059 21 Svit, Szlovákia
GPS: 49.05505, 20.20430

TÁV, SZINT:

27,9 km / 1390 m+

ÚTVONAL:

Svit Dreams

Az útvonal letölthető IDE KATTINTVA gpx formátumban, arra alkalmas Garmin készülékre pedig közvetlenül feltölthető IDE KATTINTVA.

Figyelj!

Az útvonal ötletét a „ALS charitatívny beh - memoriál Jána Svočáka verseny” adta. A fotók is ezen a rendezvényen készültek. Útvonalunkat ajánljuk akár olyan esetekre, amikor az időjárás komorabb és a Magas-, vagy Alacsony-Tátrába tervezett túrának nem mertek nekivágni. Természetesen ez is középhegység, 1200 m feletti magasságban megy, így az időjárás előrejelzésre és ilyen helyen szokásos biztonsági felszerelésre (fejlámpa, izofólia, esőkabát) ugyanúgy figyelni szükséges.

Útvonalunk nagy része védett és fokozottan védett természeti területen vezet. Különösen ügyeljetek az ösvényeken arra, hogy a már meglévő, kitaposott ösvényről ne térjetek le, semmilyen növényt stb ne gyűjtsetek! Semmit ne hagyjatok magatok után, csak a lábnyomaitokat az ösvényen!

Figyeld a navigációt!
A track sok helyen jól kijárt, de jelöletlen ösvényeken vezet.

Parkolj le Svitben a Štefánikova parkolóban. Kelj át a Poprád felett vezető hídon és indulj el balra a folyó mentén. Térj le jobbra a kerékpárútról a vele eleinte párhuzamosan futó útra és kövesd 1,2km-en keresztül. Haladj tovább egyenesen 500m-t (1,7km) — Figyeld a navigációd, jelöletlen, sok kereszteződésen áthaladó szakasz következik! — majd térj be jobbra és kövesd az útvonalat 5,1km-en keresztül, míg utad nem keresztezi a K- jelzésű ösvény (6,8km). Keresztezd az K- jelzésű útvonalat és folytasd az utad egyenesen át. 300m múlva (7,1km) tarts jobbra, ahogy az út kanyarodik. Folytasd tovább az utad a jelöletlen, de jól járható ösvényen 500m hosszan, majd tarts balra. (7,6km) Kövesd hosszan ezt az utat, amíg megközelíted a patakot (10,3km). Haladj tovább a patak mellett (folyásiránnyal szemben) 1km-t (11,3km) majd fordulj balra. Kelj át a patakon és folytasd az utad az ösvényen 1,2km-en át (12,5km). Itt élesen fordulj jobbra és kövesd az ösvényt 1,7km hosszan amíg el nem éred a Krížový vrch csúcsát (14,2km) A csúcsról kezdd meg az ereszkedést. 500m múlva fordulj balra (14,7km) majd 100m után jobbra és a következő elágazásnál fordulj ismét jobbra (14,9km) . Ezt az ösvényt kövesd 300m hosszan. Mikor eléred a K- jelzést térj rá balra és haladj rajta 2,7km-t (17,6km). A kereszteződésben válaszd a jobbra eső utat és haladj tovább a K- jelzésen 700m-t, amíg el nem éred a Kozí kameň csúcsát (18,3km) Itt térj ki 100m-t jobbra és csodáld meg a gyönyörű kilátást, majd térj vissza a csúcshoz. Haladj tovább jobbra és kezd meg az ereszkedést. Továbbra is a K- jelzést kövesd. 1km múlva fordulj jobbra a Z- jelzésű ösvényre (19,5km) és kövesd 1,7km hosszan (22,2km) Az aszfaltos útról néhány méter múlva jobbra térj le (át a patakon) és kövesd a jól kitaposott, széles ösvényt 1km hosszan (23,2km) Majd fordulj balra. Innentől kezdve figyeld a navigációd, jelöletlen, sok kereszteződésen áthaladó szakasz következik egészen a célig.

INFO:

• Védd az erdőt! Ne szemetelj!
  • Válassz felkészültségednek, erőnlétednek, technikai tudásodnak megfelelő útvonalat!
  • Fogadd el, hogy az általunk ajánlott útvonalakon saját felelősségedre indulsz!
  • Mindig tájékozódj előre a térségben várható időjárásról, erdőlátogatási tilalmakról, vadászatokról!
  • Gondoskodj magadnak megfelelő ellátásról, ruházatról, felszerelésről!
A trailrun.hu nem vállal semmilyen felelősséget az útvonal teljesítése közben történt balesetekért, anyagi károkért.

KAPCSOLAT

Erdei András
e-mail: info@trailrun.hu
tel: 06/20-312-0554
Ha szeretnél nekünk üzenni, vagy bármilyen kérdésed van, írhatsz nekünk itt is: